پاک‌نیت: حاضرم در اثری که برای شیخ تهرانی ساخته شود، ایفای نقش کنم

بازیگر سریال «شهرزاد»، گفت: درصورتی اثر هنری در وصف زندگانی عالم واقف شیخ عدالحسین تهرانی به تولید برسد، حاضرم با افتخار در این مجموعه به ایفای نقش کنم و برایم هیچ تفاوتی ندارد که در چه نقشی را ایفا کنم.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی کنگره ملی شیخ عبدالحسین تهرانی، محمود پاک نیت، بازیگر سینما و تلویزیون در خصوص بیشتر شناساندن شخصیت شیخ عبدالحسین تهرانی به مخاطبان عام گفت: کسانی که در راس امور فرهنگی هستند از جمله مسیولین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، صداوسیما و بنیاد سینمایی فارابی می توانند سرمایه گذار خوبی در این خصوص باشند.

وی گفت: به عنوان نمونه میتوان داستان زندگی بزرگانی چون شیخ تهرانی را بصورت فیلمنامه به نگارش درآورد و بصورت فیلم یا سریال در معرض دید مخاطبان قرار داد.

وی افزود: از آنجا که در نقاط مختلف جهان محبان کوی بزرگان هستند و اگر این سریال ها یا فیلم ها در شبکه های ماهواره ای خودی پخش شود همه جهانیان مسلمان و روشنفکران غیرمسلمان با آن شخصیت بزرگ آشنا می شوند که کار بسیار ساده ای است اما متاسفانه مسئولین فرهنگی شاید به دلیل کمبود بودجه مادی نمی توانند این شخصیت ها را به جامعه معرفی کنند.

این بازیگر سینما و تلویزیون تاکید کرد: دست اندرکاران برگزاری کنگره شیخ تهرانی نیز می توانند در توان خود به معرفی این شخصیت والا بپردازند و البته می توانند در این همایش مسئولین فرهنگی و هنری را دعوت و در مورد اهمیت پرداختن به این شخصیت ببشتر به آنان توضیح دهند و در مرحله بعد از آنها درخواست کنند که به سرمایه گذاری در این حوزه بپردازند و هنگامی که آن مسئولین بدانند که این فیلم و آثار هنری در معرض دید عموم قرار میگیرد و تاثیر گذار و ارزشمند خواهد بود حتما همکاری میکنند .

پاک نیت در پاسخ به اینکه درصورت ساخته شدن فیلم یا سریالی درخصوص شیخ تهرانی مایل به بازی در آن فیلم است ، یا خیر را اینگونه پاسخ داد: با کمال میل هر نقشی را که در این فیلم به من پیشنهاد شود بازی خواهم کرد و برایم هیچ فرقی ندارد چه نقشی باشد و تنها برایم مهم این است که این اثر نویسنده خوبی داشته باشد که نقش برای مخاطب تحمل پذیر باشد، در این صورت حتی اگر کوچکترین نقش را هم به من بدهند حاضرم برای پیشبرد فرهنگ کشورم بازی کنم .

وی درمورد جذابیت دوران زندگی شیخ تهرانی برای ساخت فیلم یا سریال گفت: بخشی از زندگی شیخ تهرانی که با امیر کبیر ارتباط داشته است و همچنین واقف و عالم بودنش برای مخاطبان می تواند جذابیت خاصی داشته باشد و البته از دوران کودکی، نوع زندگی و خانوداه او هم باید مختصر ی گفته شود تا مخاطب بتواند با آن اثر ارتباط برقرار کند.

پاک نیت در پایان سخنان اضافه کرد: فعالیت در خصوص شناساندن بزرگانی مثل شیخ تهرانی باید در راس امور فرهنگی کشور باشد تا جوانان و نوجوانان بتوانند از آنها الگو برداری کنند و از این طریق می شود به خوبی بزرگان کشورمان را به جامعه معرفی کنیم.

عالم واقف عبدالحسین تهرانی شیخ‎ العراقین (درگذشته 1286ق) از فقهای قرن سیزدهم، مورد اعتماد و وصی امیرکبیر، از مبارزین علیه بابیت و بهاییت و از پیشگامان بازسازی عتبات عالیات عراق بوده است که در آن دوران مکان مقبره مختارثقفی نیز توسط ایشان کشف شد. او از شاگردان برجسته صاحب جواهر بود، همچنین شیخ تهرانی معتقد به کارآمدی‌ احکام‌ و قوانین‌ اسلامی‌ در جامعه بود از این رو دعاوی شرعی که به دیوانخانه ارجاع‎شده بود، از سوی امیرکبیر به وی محول شد.

مراسم اختتامیه نخستین کنگره ملی شیخ عبدالحسین تهرانی به همت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران، بهمن ماه سال جاری در تهران برگزار خواهد شد.

501

کد خبر: 882870

وب گردی

وب گردی