سخنگوی فراکسیون زنان در مجلس: اولـویت اشتغال برای زنان سرپرست خانوار است

سخنگوی فراکسیون زنان و عضو کمیسیون اقتـصادی در مـجلـس دهم با بیان اینکه فراکسیون زنان مجلس ایران اصلاح قانون کار برای تسهیل اشتغال، کسب و کار زنان سرپـرست خانوار را مـدنظـر قـرار داده است، گفت: اولـویت اشتـغال برای زنان سرپرست خانوار، رویکرد ماست.

به گزارش ایسکانیوز، زهرا سعیدی در پاسخ به این سوال که برای زنان سرپرست خانوار که در اصفهان آمار آنها به ده هزار نفر می رسد چه برنامه هایی دارید، خاطر نشان کرد: این یکی از دغدغه هایی بود که من در برنامه ششم توسعه داشتم و در روز آخر فریادی مبنی بر رسیدگی به حقوق زنان سرپرست خانوار زدم تا اینکه موضوع زنان سرپرست خانوار در این برنامه تصویب شد؛ اما متاسفانه با بودجه سال گذشته نتوانستیم کاری انجام دهیم و سه رای کم آوردیم. امیدواریم در بودجه امسال رقمی به این موضوع تخصیص دهند تا به سطحی برسیم که بتوانیم برای توانمند سازی زنان سرپرست خانوار برنامه های مناسب و شایسته‌ای پیش بینی کنیم. پ

به گفته وی اولویت در اشتغال برای زنان سرپرست خانوار یکی از موضوعات مهمی است که می تواند به خودباوری و توانمندسازی آنها کمک کند، با توجه به اینکه اغلب به دلیل بحران های اقتصادی و تورم آنها، زندگی سختی را می گذرانند و اکثر آنها حتی در فراهم آوردن معیشت هم ناتوان هستند.

نماینده مردم مبارکه در مجلس دهم با بیان اینکه رسانه ها بازوی پرتوانی برای جامعه هستند، تصریح کرد: امید است اعتمادی که از رسانه ها در ذهن مردم وجود دارد؛ پایدار و برقرار باشد تا با کمک رسانه ها بتوانیم به اهداف بلند در زمینه توسعه و آبادانی کشور برسیم.

سعیدی گفت: مجلس، دولت و قوه قضائیه برای به وجود آوردن ایرانی آباد محکم ایستاده است و امید است ما بتوانیم در جهت توسعه و آبادانی کشور گام های مستحکمی برداریم.

سخنگوی فراکسیون زنان و عضو کمیسیون اقتصادی در مجلس دهم در پاسخ به این سوال که نظر شما درباره استاندار جدید اصفهان چیست، گفت: دل ما روشن است از حضور استاندار جدید در اصفهان. او باید از پتانسیل نمایندگان استان اصفهان در همه عرصه ها استفاده کند.او ادامه داد: من بارها گفته‌ام اگر هر مسئولی برای مردم اصفهان صادقانه قدم بردارد، ما تا پای جانمان ایستاده ایم. اگر هم احساس کنیم که مسئولی آنچنان که نباید از پستش استفاده می کند و به نفع مردم بهره نمی برد عذرش را می خواهیم. همه باید دست به دست هم بدهیم تا بتوانیم اصفهان را از این وضعیت نجات دهیم؛ هرچند که دولت های گذشته در زمینه آب به مردم اصفهان خیانت کردند.

استان اصفهان سرآمد استان های کشور
او مردم اصفهان را مردمی همیشه در صحنه و باهوش دانست و ابراز کرد: اصفهان، شهر شهید پرور و نخبه پرور است و همواره در زمینه علم، دانش و اندیشه سرآمد بوده است. بهترین علمای کشور در اصفهان متولد شدند و تحصیل کردند. استان اصفهان همیشه سرآمد استان های کشور بوده و هست.

سعیدی پیش از این نیز در سال گذشته به خانه ملت عنوان کرده بود فراکسیون زنان مجلس ایران به دنبال اصلاح قانون کاربرای تسهیل اشتغال و کسب و کار زنان سرپرست خانوار است. او گفته بود فراکسیون زنان در مجلس شورای اسلامی، تعامل مطلوبی را با مرکز زنان و امور خانواده ریاست جمهوری برقرار کرده است؛ به گونه ای که توانسته موضوعاتی را برای ارتقای جایگاه و حقوق زنان در چارچوب توانمند سازی و توسعه پایدار در برنامه ششم توسعه جمهوری اسلامی ایران بگنجاند.حال با وجود تدوین برنامه ها برای توانمندسازی و بارورسازی زنان سرپرست خانوار باید دید که در آینده چشم انداز دولت برای این قشر از زنان چه خواهد بود.

منبع: اصفهان زیبا

901

کد خبر: 882907

وب گردی

وب گردی