سوخت توزیعی در کلان‌شهرها کیفیت مطلوبی دارد

مدیرکل دفتر پایش و نظارت سازمان حفاظت محیط زیست گفت: وجود بنزن و آروماتیک‌ها در سوخت به حد استاندارد رسیده است و در مقایسه با سال ۹۰ که وجود بنزن در سوخت‌ها ۶ برابر وضع کنونی و آروماتیک‌ها نیز سه برابر بود، اکنون سوخت کیفیت مطلوبی دارد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از وزارت نفت، شینا انصاری، با بیان این‌که در بخش پایش سوخت، سازمان حفاظت محیط زیست تنها جایگاه حکومتی و نظارتی دارد و بحث استاندارد سوخت به سازمان استاندارد بازمی‌گردد، گفت: طبق مصوبه‌ای که سازمان حفاظت محیط زیست در اردیبهشت سال ۹۳ به مرحله اجرا درآورده، پایش کیفی سوخت کلان‌شهرهای کشور آغاز شده است و در پایش‌های انجام شده به وضع مطلوبی رسیده‌ایم.

مدیرکل دفتر پایش و نظارت سازمان حفاظت محیط زیست افزود: در چهار کلان‌شهر زیرساخت‌های پایش فصلی سوخت آماده شده و در استان تهران و البرز پایش فصلی سوخت در حال انجام است.

انصاری تصریح کرد: طبق گزارش‌هایی که به مراجع ذیربط ارسال کرده‌ایم، وجود بنزن و آروماتیک‌ها در سوخت به حد استاندارد رسیده است و در مقایسه با سال ۹۰ که وجود بنزن در سوخت‌ها ۶ برابر وضع کنونی و آروماتیک‌ها نیز سه برابر بود، اما هم اکنون سوخت کیفیت مطلوبی دارد.

او عنوان کرد: در گذشته هر سه ماه یکبار و به صورت فصلی پایش سوخت کشور انجام می‌شد، اما هم اکنون هفته‌ای یکبار پایش‌ها به صورت سرزده در اطراف جایگاه‌های عرضه بنزین صورت می‌گیرد که ما افزون بر بنزن و آروماتیک، سنجش گوگرد را نیز اضافه کرده‌ایم.

402

کد خبر: 882952

وب گردی

وب گردی