​خرید بالغ بر20 میلیارد تومان کتاب از سوی بازدیدکنندگان

11 نمایشگاه استانی کتاب از آغاز امسال، مبلغ 19 میلیارد و 520 میلیون تومان کتاب توسط بازدیدکنندگان از این نمایشگاه ها خریداری شده است.

به گزارش ایسکانیوز از موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، اولین نمایشگاه استانی کتاب درسال جاری، نوزدهم شهریور، در استان البرز برپا شد.استان‌های آذربایجان غربی، لرستان، خراسان جنوبی، چهارمحال و بختیاری، گلستان، آذربایجان شرقی، خراسان شمالی، کرمانشاه، اردبیل و فارس دیگر استان‌هایی هستند که در این مدت میزبان ناشران منتخب از سراسر کشور شدند.

نمایشگاه کتاب استان آذربایجان شرقی تا کنون رکورد‌دار فروش ، در جمع استان‌های دیگر است. در این نمایشگاه، 6 میلیارد و 200میلیون تومان کتاب از سوی بازدیدکنندگان خریداری شد. نمایشگاه کتاب استان فارس با فروشی بالغ بر 4 میلیارد و 580 میلیون تومان پراستقبال ترین نمایشگاه بعد از استان آذربایجان شرقی است.

نمایشگاه‌های استان گلستان و چهارمحال و بختیاری و کرمانشاه هر کدام با فروش 1 میلیارد و 650 میلیون تومان و 1میلیارد و 450 میلیون تومان و ا میلیارد و 328 میلیون تومان کتاب در جایگاه های بعدی این آمار قرار دارند.

با توجه به برگزاری بیش از 10 نمایشگاه دیگر تا پایان سال، پیش‌بینی می‌شود آمار فروش نمایشگاه‌های استانی کتاب امسال به مرز 50 میلیار تومان برسد که اتفاقی بی‌سابقه است.

502

کد خبر: 882967

وب گردی

وب گردی