برگزاری ​مسترکلاس رامیز قلی‌اُف برای تارنوازان

رامیز قلی‌اُف تارنوازِ شناخته شده‌ موسیقی آذربایجان در روزهای پایانیِ آذرماه مسترکلاسی برای نوازندگان تار برگزار می‌کند.

به گزارش ایسکانیوز از دانشگاه علمی کاربردی فرهنگ و هنر واحد 46، انجمن علمی موسیقی فرهنگ و هنر واحد 46 تهران در نظر دارد مستر کلاس نوازندگی «تار» را با حضور رامیز قلی‌اف برگزار کند.

سوسن تقی‌پور رئیس دانشگاه علمی کاربردی فرهنگ و هنر واحد 46 درباره این مستر کلاس گفت: رامیز قلی‌اف در هفته‌ی پایانی آذر ماه سال جاری، به دعوت ما به تهران می‌آید تا کنسرت خود را در تالار وحدت و با همراهی ارکستر سمفونیک فرهنگ و هنر برگزار کند. دانشگاه هم حضور این هنرمند نامی را غنیمت شمره و به نفع علاقه‌مندان و هنرجویان اقدام به برگزاری مستر کلاس تار کرده است.

وی ادامه داد: مستر کلاس نوازندگی «تار» در روزهای 25 و 26 آذر و در سه بخش مجزا برگزار می‌شود که این بخش‌ها شامل؛ «ردیف نوازی»، «اجرای تصانیف آذربایجانی» و «اجرای قطعات کلاسیک» است.

تقی‌پور گفت: نوازندگانی که در این مستر کلاس شرکت می‌کنند در دو بخش فعال و غیرفعال حضور خواهند داشت. نوازندگان فعال به طور عملی هم آموزه‌های ارائه شده توسط استاد رامیز قلی‌اف را تمرین و اجرا می‌کنند.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی فرهنگ و هنر واحد 46 با اشاره به کنسرت پیش‌روی رامیز قلی‌اف در تهران تاکید کرد:‌ ارکستر سمفونیک فرهنگ و هنر را چند سالی است که راه‌اندازی کرده‌ایم و امسال براساس برنامه‌ریزی‌هایمان تصمیم گرفتیم تا از استاد رامیز قلی‌اف دعوت کنیم تا در کنار ارکستر سمفونیک فرهنگ و هنر، اجرایی مشترک داشته باشد.

وی ادامه داد: امیدواریم کنسرت استاد رامیز قلی‌اف و مسترکلاس این هنرمند بزرگ مورد توجه اهالی موسیقی و علاقه‌مندان به موسیقی کلاسیک و موسیقی آذری قرار بگیرد.

مستر کلاس نوازندگی «تار» با حضور استاد رامیز قلی‌اُف، در روزهای شنبه و یکشنبه - 25 و 26 آذر1396 از ساعت 10:00 تا 13:00 و از ساعت 15:00 تا 18:00 برگزار می‌شود.

این مستر کلاس در دانشگاه علمی کاربردی فرهنگ و هنر واحد 46 به آدرس – میدان انقلاب، ابتدای خیابان جمالزاده شمالی، کوچه بزمه، پلاک 3، سالن خسرو شکیبایی برگزار می‌شود. علاقه‌مندان به شرکت در این مسترکلاس می‌توانند با تلفن‌های 66016291 – 66431713 – 09377385958 تماس بگیرند.

همچنین کنسرت مشترک ارکستر سمفونیک فرهنگ و هنر با همراهی رامیز قلی‌اف در روزهای 30 آذر و 1 دی 1396 از ساعت 21:30 در تالار وحدت برگزار می‌شود.

502

کد خبر: 882974

وب گردی

وب گردی