فرسودگی 25 درصد فضاهای آموزشی تهران/ برای 1000 مدرسه هنگام وقوع زلزله نگران هستیم

مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران با بیان اینکه منکر مشکلات مدارس فرسوده سطح تهران نیستیم گفت: مشکلات این مدارس از طریق مرمت و تعمیر رفع می‌شود و اگر زمانی به شرایط بحرانی برسند قطعا به آموزش و پرورش اجازه نمی‌دهیم از این فضاها برای پذیرش دانش‌آموزان استفاده کند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا داریوش ورناصری ، با اشاره به اینکه 25 درصد فضاهای آموزشی پایتخت که حدود 1000 مدرسه را شامل می‌شود فرسوده هستند اظهار کرد: برای این مدارس هنگام وقوع حوادث غیرمترقبه چون زلزله نگران هستیم.

وی در پاسخ به این پرسش که وضعیت چه تعداد از مدارس تهران به لحاظ ایمنی بحرانی است؟ گفت: مدرسه‌ای که بحرانی باشد و دانش‌آموز داخل آن در حال تحصیل باشد نداریم، اما مدارسی در مناطق مختلف تهران از یک و دو همچنین شهرستان‌های اطراف داریم که تخریبی هستند و باید تخریب شوند و پذیرش دانش آموز ندارند. بنابراین می‌توان گفت مدارس بحرانی در تهران داریم که تخلیه شده‌اند و در مرحله تخریب و ساخت مجدد هستند.

مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران با بیان اینکه البته منکر مشکلات مدارس فرسوده سطح تهران نیستیم اظهار کرد: مشکلات این مدارس از طریق مرمت و تعمیر رفع می‌شود و اگر زمانی به شرایط بحرانی برسند قطعا به آموزش و پرورش اجازه نمی‌دهیم از این فضا برای پذیرش دانش‌آموزان استفاده کند.

ورناصری درباره آمار مدارس خالی در تهران نیز گفت: آمار دقیقی از مدارس خالی نداریم و مدارس عمدتا استفاده می‌شوند. شاید به ندرت مدارسی داشته باشیم که خالی باشند و یا از تمام ظرفیتشان استفاده نشده باشد. جدای از بحث مدارس تخریبی، یکسری مدارس در برخی مناطق چون بازار تهران داریم که بافت مسکونی‌اش را تقریبا از دست داده و غالب آن بافت تجاری است. سکونت خانواده‌ها در این محدوده کمتر شده و طبیعتا تعداد دانش آموزان کاهش یافته و ممکن است از تمام ظرفیت مدارس در آنجا استفاده نشود.

وی درباره اقدامات انجام شده در راستای رفع کمبود فضای آموزشی در سایت‌های مسکن مهر تهران نیز اظهار کرد: با تراکم نسبتا بالای جمعیت دانش آموزی در این مناطق روبرو هستیم و مقرر شده تا پایان برنامه ششم توسعه، فضاهای آموزشی جدید برای این مناطق ساخته شود.

به گفته مدیرکل نوسازی مدارس تهران، برای رفع کمبودها لازم است 350 فضای آموزشی در سایت‌های مسکن مهر ساخته شود که در حال حاضر ساخت تعدادی از این پروژه‌ها در دست اجراست و امیدواریم بتوانیم در موعد مقرر پروژه‌های آموزشی را تکمیل و تحویل دهیم.
706

کد خبر: 883025

وب گردی

وب گردی