غربال گری روانشناختی بیش از ۶۸۰۰ نفراز زلزله‌زدگان استان کرمانشاه

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه از غربال گری روانشناختی بیش از ۶۸۰۰ نفر از زلزله‌زدگان استان، توسط نیروهای محب بهزیستی خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، فرحناز محمدی امروز دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اعزام تیم های روانشناختی در قالب طرح «محب» به مناطق زلزله زده استان کرمانشاه در راستای انجام مداخلات روانی پس از حادثه، اظهار داشت: از ابتدای وقوع حادثه تاکنون کار غربال گری روانشناختی و اختلالات سوگ و افسردگی ۶ هزار و ۸۰۲ نفر از حادثه دیدگان توسط تیم های فوریتی طرح محب انجام گرفته است.

وی ابراز کرد: ۳ هزار و ۹۹ نفر از افراد که غربال گری شده در شهرستان سرپل ذهاب بوده که ۶۵۷ نفر از آنها نیازمند مداخله گروهی و ۳۰۸ نفر نیز به مداخله انفرادی نیازمند بودند.

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه تعداد افراد غربال گری شده در زمینه روانشناختی در شهرستان ثلاث باباجانی را یک هزار و ۸۹۵ نفر اعلام کرد که ۲۷۰ نفر از آنها با مداخله گروهی و ۱۷۲ نفر نیز با مداخله انفرادی غربال گری شدند.

این مسئول خاطرنشان کرد: در شهرستان ثلاث باباجانی طبق بررسی های انجام شده ۱۲ نفر دارای افکار سوگ با مداخلات انجام شده ارجاع فوری شده و هفت نفر که نیازمند دارو بودند نیز درمان شدند.

وی با اشاره به اجرای طرح محب در شهرستان جوانرود، گفت: در این شهرستان یک هزار و ۲۸ نفر تحت پوشش طرح غربال گری محب قرار گرفتند که از این تعداد ۱۱۵ نفر به مداخله گروهی، ۸۲ نفر به مداخله فردی نیازمند بودند و ۲ نفر از افرادی که دارای افکار سوگ بودند نیز ارجاع فوری در خصوص آنها انجام گرفت.

دکتر محمدی یادآور شد: غربال گری روانشناختی از سوی نیروهای طرح محب در شهرستان قصرشیرین برای ۴۷۰ نفر از افراد انجام گرفت که با مداخله گروهی ۹۱ نفر و با مداخله انفرادی ۵۲ نفر غربال گری شدند و یک نفر دارای افکار سوگ نیز بود که با ارجاع فوری مداخلات لازم در مورد وی صورت گرفت.

معاون پیشگیری بهزیستی استان کرمانشاه همچنین از غربال گری ۳۱۰ نفر از افراد حادثه دیده در شهرستان گیلانغرب خبر داد و گفت: از این تعداد ۳۷ نفر به مداخله گروهی و ۲۱ نفر نیز نیازمند مداخله انفرادی از سوی نیروهای اعزامی به منطقه بودند.

902/900

کد خبر: 883026

وب گردی

وب گردی