صورتمان را با سیلی سرخ کردیم/ ۳هزار میلیاردتومان کسری بودجه داریم

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: وزیر بهداشت از کسری بودجه ۳ هزار میلیاردی طرح تحول سلامت خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، حمیدرضا حاجی بابایی در خصوص جلسه اخیر فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با سیدحسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت اظهار داشت: در این جلسه نمایندگان سوالاتی را در مورد طرح تحول سلامت و میزان موفقیت آن، علت عدم حضور پزشک متخصص در مناطق محروم، لزوم رعایت عدالت آموزشی و بهداشتی، عدم دسترسی نمایندگان به وزیر بهداشت برای طرح مشکلات بهداشتی حوزه های انتخابیه مطرح کردند.

وی با اشاره به تشکر نمایندگان از وزیر بهداشت به دلیل حضور به موقع در مناطق زلزله زده گفت: راهکارهای تامین منابع طرح سلامت در جلسه فراکسیون مورد بررسی قرار گرفت، اجرای برنامه ششم توسعه در بخش سلامت و بررسی محصولات کشاورزی تراریخته از موضوعات مهم این جلسه بود.

رئیس فراکسیون نمایندگان ولاییی مجلس در تشریح پاسخ های وزیر بهداشت عنوان کرد: آقای قاضی داده اعلام کرد، علیرغم همه کمک های دولت و مجلس هنوز شرایط خوب نیست و مردم گرفتارند؛ بهداشت در روستاها و مناطق محروم شرایط مناسبی ندارد.

حاجی بابایی با اشاره به انتقاد وزیر بهداشت از عدم وجود منابع پایدار برای طرح تحول سلامت گفت: در بودجه ۹۷ هیچ تضمینی وجود ندارد دولت یارانه ۲۰ میلیون نفر را حذف کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ادامه داد: وزیر بهداشت معتقد است در بخشی از طرح تحول سلامت احساسی عمل شد، تعداد بیمه رایگان دو برابر شد و به بیمارستان دولتی و خصوصی تسری یافت.

حاجی بابایی ادامه داد: آقای قاضی زاده این را هم گفت که ما هر کاری لازم بود کردیم و با سیلی صورتمان را سرخ کردیم؛ من دیگر نمی توانم، باید خدمات را یا محدود کنیم یا منبع جدیدی دیده شود.

وی با اشاره به اظهارات وزیر بهداشت مبنی بر اینکه به جایی رسیده ایم که ما باید یک جراحی بزرگ انجام دهیم، گفت: دولت اعتباری در بودجه برای وزارت بهداشت در نظر می گیرد، من اعتماد می کنم بعد آن مبلغ تخصیص داده نمی شود.

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس خاطرنشان کرد: بر اساس اظهارات وزیر، دولت بودجه ۹۲ را مبنا قرار داده است؛ هر سال ۱۰ درصد به بودجه طرح تحول سلامت اضافه می کند در حالی که نرخ تورم ۱۰ درصد است و نرخ رشد خدمات بیشتر است. در مجموع ۳ هزار میلیارد تومان کسری بودجه برای اجرای طرح تحول سلامت وجود دارد.

منبع: مهر

کد خبر: 883059

وب گردی

وب گردی