کتاب «دِوْداس» منتشر شد

کتاب داستان دِوْداس با ترجمه فاطمه هاشم‌نژاد، به همت فرهنگستان هنر منتشر شد.

به گزارش ایسکانیوز از فرهنگستان هنر، کتاب دوداس به قلم نویسندۀ هندی، سورت چندرا چتوپادهی، و با ترجمه فاطمه هاشم‌نژاد، در مؤسسه متن منتشر شد.

«دوداس کتاب مهمی است. آن قدر مهم که در هند چیزی به نام «سندروم دوداس» وجود دارد. این کتاب معمولاً با رومئو و ژولیت شکسپیر مقایسه می‌شود و آن‌قدر در جان و دل هندی‌ها نفوذ کرده که تقریباً هر دهه یک فیلم از آن می‌سازند. تا به حال 17 اقتباس سینمایی از این کتاب که بیش از صد سال پیش نوشته شده، ساخته شده است که آخرین آنها مربوط به سال 2015 است.»

داستان، یک تراژدی عاشقانه است و دوداس، ضد قهرمان‌ترین قهرمان‌های ادبیات هنداست. ظاهرا در دورۀ اوج محبوبیت دوداس، نگرانی‌های اجتماعی جدی دربارۀ تاثیر گرفتن جوانان هندی از شخصیت دوداس وجود داشته. داستان، الگوبرداری یا کنایۀ ظرفی به داستان مذهبی کریشنا و رادا، دو خدای مقدس و محبوب آیین هندوئیزم دارد.

کتاب داستانی دوداس در 185صفحه و به قیمت 11 هزار تومان توسط مؤسسه تألیف، ترجمه و نشر آثار هنری عرضه می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند این کتاب را از کتاب‌فروشی فرهنگستان هنر به نشانی خیابان ولیعصر(عج)، پایین‌تر از چهارراه طالقانی، شماره 1550 تهیه کنند.

502

کد خبر: 883060

وب گردی

وب گردی