نامه شهردار تهران به رئیس‌بنیاد شهید برای پیگیری وضعیت شهدای آتش‌نشان

شهردار تهران گفت: به رئیس بنیاد شهید نامه‌ای نوشتم مبنی بر اینکه شهدای آتش‌نشان در حادثه پلاسکو نیز جزو شهدای بنیاد شهید محسوب شوند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارس، محمدعلی نجفی در حاشیه بهره‌برداری از پروژه‌های پل‌های غیرهم سطح بزرگراه شهید خرازی با محور 45 متری شهید باقری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ما امروز چند بازدید از پروژه‌های مختلف شهری داشته‌ایم.

وی ادامه داد: امروز از پارکینگ طبقاتی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بازدیدی انجام شده است که تأمین پارکینگ این محدوده برای پردیس ملت و بیمارستان شهید رجایی بسیار حائز اهمیت است.

نجفی بیان داشت: پارکینگ طبقاتی بزرگراه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بیش از 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و امیدواریم بتوانیم این پروژه را به بخش خصوصی واگذار کنیم.

شهردار تهران افزود: از پروژه تونل آرش اسفندیار نیز که پیشرفت 97.5 درصدی داشته است، امروز بازدیدی انجام شد و به‌زودی این پروژه تا دهه فجر امسال مورد افتتاح و بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی درباره پروژه دریاچه خلیج‌فارس نیز اظهار داشت: امروز از تصفیه‌خانه دریاچه خلیج فارس نیز بازدیدی صورت گرفت. دسترسی به این دریاچه در حال حاضر مناسب نیست و باید در این خصوص اقدامات لازم انجام شود.

شهردار تهران بیان داشت: سه جزیره در دریاچه شهدای خلیج‌فارس دیده شده است که امکان خوبی برای سرمایه‌گذاری و گردشگری است و امیدواریم بخش خصوصی در این مورد سرمایه‌گذاری لازم را داشته باشد و از سایر شهرها برای گردش به این منطقه از تهران بیایند.

نجفی افزود: دیگر پروژه امروز شهرداری تهران تقاطع‌های غیرهم‌سطح بود که به اتوبان‌های شهید خرازی مرتبط می‌شود و مشکلات ترافیکی این محدوده را حل می‌کند.

وی درباره جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی در شهر تهران اظهار داشت: معاونت جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی در شهرداری تهران ایجاد می‌شود و تا سه ماه آینده همایش بزرگ فرصت‌های سرمایه‌گذاری در تهران را اعلام می‌کنیم و تا آن زمان یکصد پروژه مشخص برای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در نظر می‌گیریم.

شهردار تهران به معضل ترافیک در غرب تهران نیز اشاره کرد و گفت: ما در طرح جامع مسئله توسعه مترو را در اولویت قرار دادیم و مشکل شرق به غرب و ترافیک این محدوده نیز با توسعه مترو حل خواهد شد.

نجفی اضافه کرد: علی‌رغم توسعه مترو، برای توسعه مترو شکل‌های دیگر حمل‌ونقل ریلی مانند LRT نیز در حال بررسی است.

وی بیان داشت: در حال حاضر دسترسی‌ها به دریاچه خلیج فارس نیز از طریق حمل‌ونقل عمومی امکانپذیر نیست و افراد باید با وسایل نقلیه شخصی به این مکان بیایند.

شهردار تهران ادامه داد: با توجه به اینکه مترو ستون فقرات حمل‌ونقل محسوب می‌شود، بنابراین تلاش شده است که در قانون بودجه 97 بر اساس آنچه که دولت در لایحه پیش‌بینی کرده است و مجلس نیز اقدامات بیشتری انجام می‌دهد، توسعه‌ای در حمل‌ونقل عمومی داشته باشیم.

نجفی در پاسخ به پرسشی مبنی بر حل مشکل خانواده‌های آتش‌نشانانی که در حادثه پلاسکو جان خود را از دست دادند،‌گفت:‌ مشکلی که مطرح می‌کنند مربوط به بنیاد شهید است و بنیاد شهید هنوز خانواده این شهدا را جزو شهدای بنیاد شهید نپذیرفته‌اند تا از مزایای موردنیاز استفاده کنند.

وی بیان داشت: بنده هم مجدداً ‌به بنیاد شهید نامه‌ای نوشتم و مطرح کردم که این موضوع مجدد مورد بررسی قرار بگیرد.

شهردار تهران ادامه داد: آنچه که برعهده شهرداری برای خانواده‌های شهدای حادثه پلاسکو بوده انجام شده است.

نجفی درباره انتقادهایی که به انتصاب مدیرعامل آتش‌نشانی شهر تهران می‌شود،‌ افزود: انتقادها در این خصوص وارد نیست. متأسفانه در سازمان‌های شهرداری دسته‌بندی‌های نابجایی وجود دارد که باید حل شود.

وی ادامه داد: عده‌ای همیشه با انتصابات مخالف و عده‌ای موافق هستند ولی مدیرعامل جدید سازمان آتش‌نشانی شهر تهران تمام عمر در آتش‌نشانی کار کرده و تجربیات متعددی در این زمینه دارد.

شهردار تهران افزود: فعلاً در آتش‌نشانی تهران کسی را نداریم که به‌اندازه مدیرعامل جدید به این حوزه آشنایی داشته باشد.

نجفی در پایان اشاره کرد: در تهران بیش از 10 هزار نفر نیز با بنده مخالف هستند.
706

کد خبر: 883088

وب گردی

وب گردی