چند درصد ازمعلولیت ها حاصل ازدواج فامیلی است؟/ پرداخت کمک یک میلیون تومانی به خانواده‌های نیازمند

 مدیرکل بهزیستی استان سیستان و بلوچستان گفت: آمار معلولیت‌های ناشی از ازدواج فامیلی در استان سیستان و بلوچستان قابل توجه است، اما نمی‌توان عدد مشخصی را برای تعداد این معلولیت‌ها اعلام کرد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از میزان محمدرضا سرآبانی گفت: در سطح استان سیستان و بلوچستان با پدیده‌ای تحت عنوان معلولیت‌های ناشی از ازدواج‌های فامیلی مواجه هستیم.

وی افزود: به هیچ وجه نمی‌توان عدد مشخصی را برای معلولیت‌های ناشی از ازدواج‌های فامیلی در سطح استان سیستان و بلوچستان اعلام کرد و آمار اعلام شده در این زمینه قابل تایید نیست.

مدیرکل بهزیستی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به مرسوم بودن ازدواج‌های فامیلی در استان سیستان و بلوچستان اظهارکرد: ازدواج‌های فامیلی در استان سیستان و بلوچستان مرسوم است و به همین خاطر است که تاکید می‌شود که پیش از ازدواج باید زوجین مشاوره‌های ژنتیک انجام دهند.

سرآبانی با تاکید بر اینکه هیچ یک از دفاتر ازدواج حق ثبت ازدواج زوجین بدون داشتن گواهی مشاوره‌های ژنتیک را ندارند خاطرنشان کرد: هیچ یک از دفاتر ازدواج عقد افراد را بدون در نظر گرفتن گواهی مرتبط با مشاوره ازدواج ثبت نمی‌کنند.

وی از تهیه شجره نامه برای زوجین مراجعه کننده به مراکز مشاوره ژنتیک خبرداد و تصریح کرد: متخصصان ما زمانی که زوجین به مراکز مشاوره ژنتیک مراجعه می‌کنند برای زن و مرد شجره نامه تهیه کرده تا از این طریق میزان ریسک ازدواج زوجین مشخص شود.

مدیرکل بهزیستی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اعلام میزان ریسک ازدواج به زوجین اظهارکرد: پس از انجام مشاوره‌های ژنتیک، در صورتی که ریسک ازدواج زوجین بالا باشد به آن‌ها اعلام شده و توصیه می‌شود که افراد ازدواج نکنند.

سرآبانی از پرداخت کمک هزینه آزمایشات ژنتیک به خانواده‌های نیازمند خبرداد و اذعان کرد: مبلغ یک میلیون تومان به خانواده‌های نیازمند که خواهان انجام آزمایشات ژنتیک باشند از سوی سازمان بهزیستی پرداخت می‌شود.

وی تاکید کرد: از محل کمک‌های موردی، مبالغی برای ارائه کمک به خانواده‌های خواهان انجام آزمایشات ژنتیک پرداخت می‌شود و این کار پس از تایید مددکاران سازمان بهزیستی کشور صورت می‌گیرد.

700

کد خبر: 883099

وب گردی

وب گردی