همراهی مردم در ساخت مراکز بهداشتی مناطق زلزله زده

مشاور وزیر بهداشت و رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت با اشاره به پویش مردمی برنامه تلویزیونی حالا خورشید برای ساخت مراکز بهداشتی و درمانی در مناطق زلزله زده کرمانشاه، گفت: در قالب این پویش مردمی، قرار است جمعی از هنرمندان و قهرمانان ملی عرصه ورزش کشور، کمک های مردمی را برای ساخت مراکز بهداشتی و درمانی هزینه کنند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از مهر، دکتر عباس زارع نژاد با بیان این مطلب،اظهار داشت: این حرکت مردمی با همکاری معاونت اجتماعی وزارت بهداشت انجام می شود. بر اساس این برنامه، ۶۲ خانه بهداشت و ۲۲ مرکز جامع سلامت تخریب شده در مناطق زلزله زده کرمانشاه، نوسازی و احداث می شود.

وی ادامه داد: خیرین سلامت برای ساخت و نوسازی ۶۲ خانه بهداشت و تعدادی از مراکز جامع سلامت در مناطق روستایی و شهری استان کرمانشاه، همکاری می کنند و هنرمندان و قهرمانان ملی نیز تعداد ۱۷ مرکز جامع سلامت از ۲۲ مرکز را احداث می کنند.

به گفته وی، کل اعتبار ساخت ۱۷ مرکز جامع سلامت در حدود ۱۷ میلیارد تومان برآورد شده است که سهم هنرمندان و قهرمانان در این پویش مردمی، ۸.۵ میلیارد و سهم وزارت بهداشت نیز همین مقدار خواهد بود.

مشاور وزیر بهداشت ضمن تقدیر از تلاش های دست اندرکاران برنامه حالا خورشید برای توجه به ساخت مراکز بهداشتی و درمانی در مناطق زلزله زده، افزود: مراکز جامع سلامت ظرف یک سال آینده و خانه های بهداشت نیز تا خرداد ۹۷ مورد بهره برداری قرار خواهند گرفت.

دکتر زارع نژاد از آغاز عملیات نوسازی و ساخت مراکز بهداشتی و جامع سلامت با حضور هنرمندان و قهرمانان ملی خبر داد و گفت: دراواخر این هفته، این مراسم با حضور وزیر بهداشت در دو نقطه از مناطق زلزله زده غرب کشور آغاز می شود.

وی، ضمن تاکید بر اهمیت توجه به زیرساخت های مناطق زلزله زده، یادآور شد: با این پویش مردمی، می توان بخش عمده ای از زیرساخت های بهداشتی و درمانی را تکمیل کرد که جای تقدیر دارد.

701

کد خبر: 883129

وب گردی

وب گردی