جوایزی که فیلم های کوتاه ایرانی از جشنواره لهستانی گرفتند

کاوه مظاهری و فرنوش صمدی کارگردان های فیلم های «روتوش» و «نگاه» یک جایزه و یک لوح تقدیر از جشنواره زوبروفکا دریافت کردند.

به گزارش ایسکانیوز بر اساس خبر رسیده، کاوه مظاهری و فرنوش صمدی با فیلم‌های کوتاه «روتوش» و «نگاه» یک جایزه و یک لوح تقدیر از جشنواره زوبروفکا لهستان دریافت کردند.

دوازدهمین دوره جشنواره فیلم کوتاه زوبروفکا درحالی به کار خود پایان داد که در این دوره خود فیلم‌های کوتاه «روتوش» به کارگردانی کاوه مظاهری، «نگاه» به کارگردانی فرنوش صمدی، «گیم اور» به کارگردانی سید محسن پورمحسنی شکیب و انیمیشن کوتاه «داگبین» به کارگردانی آتوسا غفاری را به نمایندگی از ایران در بخش مسابقه خود به رقابت گذاشت.

در نهایت فیلم کوتاه «روتوش» جایزه بهترین فیلم بخش مسابقه بین‌الملل این جشنواره را که با عنوان WHOLE WIDE WORLD شناخته می‌شود، دریافت کرد و لوح تقدیر همین بخش به فیلم کوتاه «نگاه» اهدا شد.

در بیانیه هیات داوران جشنواره در مورد فیلم کوتاه «روتوش» آمده است: «این داستانی اورجینال در فیلمی اثرگذار در مورد وجدان و روتوش کردن واقعیت است». آتوسا غفاری انیماتور ایرانی به نمایندگی از کاوه مظاهری این جایزه را دریافت کرد.

دوازدهمین دوره جشنواره فیلم کوتاه زوبروفکا از تاریخ ۶ تا ۱۰ دسامبر برابر با ۱۵ تا ۱۹ آذر در لهستان برگزار شد.

501

کد خبر: 883183

وب گردی

وب گردی