کاهش 10 درصدی مصرف آب تهران برابر تامین آب برای دو استان است

مدیرعامل آبفای استان تهران گفت: مصرف متوسط یک خانوار تهرانی حدود 20 متر مکعب در ماه است که با کاهش 10درصدی مصرف آب، معادل 120 میلیون مترمکعب که مصرف سالانه دو استان است، صرفه‌جویی خواهد شد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از وزارت نیرو، محمد پرورش افزود: آب تهران از لحاظ کیفیت در وضعیت مطلوب و پایدار قرار دارد و دستگاه‌های نظارتی مانند وزارت بهداشت بر این موضوع نظارت کامل دارند.

او با بیان این‌که آب بدون درآمد شهر تهران 24 درصد است گفت: 11 درصد آن هدررفت ظاهری است که شامل خطای اندازه‌گیری، انشعاب‌های غیرمجاز و موارد دیگر است.

او تاکید کرد: دو درصد از آب بدون درآمد در مصارف مجاز تصفیه‌خانه‌ها صرف می‌شود که جزو هدررفت آب نیست.

پرورش افزود: در شهر تهران حدود 18 هزار کیلومتر شبکه توزیع و خطوط انتقال آب داریم و برای کاهش این رقم باید سالانه این شبکه‌ها را بازسازی کنیم.

مدیرعامل آبفای استان تهران تاکید کرد: سالانه بودجه‌ای در حدود 200 میلیارد تومان برای بازسازی شبکه آب‌رسانی پیش‌بینی شده و برنامه‌ریزی شده است که طی پنج سال آینده حدود 1400 کیلومتر بازسازی شبکه در سطح استان تهران صورت گیرد.

او با اشاره به اینکه طی سه سال گذشته با انجام اصلاحات شبکه، رقم هدررفت واقعی آب یک درصد کاهش یافته است گفت:کاهش هدررفت واقعی آب با اصلاح خطوط انتقال و تعویض شیرآلات فرسوده امکان‌پذیر است و این موارد در دستور کار قرار گرفته است.

پرورش با بیان این‌که 92 درصد آب کشور در کشاورزی مصرف می‌شود،گفت: وزن اصلی مصرف آب در کشور مربوط به حوزه کشاورزی است که این امر یک موضوع کلان حاکمیتی است که همیاری دستگاه‌های مختلف را می‌طلبد.

402

کد خبر: 883202

وب گردی

وب گردی