اعتراض انجمن قلم ایران به یک انتخاب

انجمن قلم ایران طی نامه‌ای به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به آن‌چه آن را انتخاب نامناسب دبیر جشنواره جلال آل احمد عنوان کرده، اعتراض کرد.

به گزارش اییسکانیوز از انجمن قلم ایران،در متن این نامه که به امضای محمدرضا سرشار رئیس هیئت مدیره انجمن قلم ایران رسیده و خطاب به دکتر سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر شده،آمده است:

«بسمه تعالی

همانگونه که مستحضرید، جشنواره ادبی جلال آل احمد _خاصه به واسطه مبلغ بالای مالی جایزه آن_ یکی از رویداهای مهم حوزه‌ی ادبیات کشور محسوب می‌شود. با این حال در بدو مسئولیت کنونی جنابعالی انتصاب دبیر علمی امسال این جایزه _که عملاً وظیفه‌ی مهم اجراییِ تعیین داوران و سنجش و گزینش آثار این جشنواره را بر عهده دارد_ باعث تعجب شده است.

انجمن قلم ایران به عنوان تنها تشکل‌ فراگیر از اهالی قلم کشور که بنا بر وظیفه تعیین شده برای آن در اساسنامهاش باید همواره رصد جریان‌ها و کنشگران این عرصه را دنبال ‌کند، به دلیل مواضع فکری نامنطبق با ارزشهای نظام مشارالیه _ از جمله اینکه مثلا پدیدآورندگان و نهادهای انقلابی حوزه نشر را بخش "بی‌صلاحیت دولتی" می‌نامد_ و نیز فقدان حداقل پیشینه و وزانت علمی لازم برای تصدی چنین مسئولیت خطیری، نگران دور شدن جایزه جلال از عدالت و اعمال نظر در جهت خلاف معیارها و اهداف فرهنگی نظام است.

بنابراین برادرانه از جنابعالی درخواست می شود تا دیر نشده در خصوص این انتصاب ناصواب دستور تجدیدنظر صادر فرمایید.«

سیدعباس صالحی اواسط آبان ماه در حکمی شهریار عباسی برگزیده دوره هشتم جایزه ادبی جلال آل‌ احمد را به عنوان دبیر علمی دهمین دوره این جایزه منصوب کرد.

502

کد خبر: 883211

وب گردی

وب گردی