جشنواره نشریات دانشگاه آزاد اسلامی به نوعی کرسی آزاد اندیشی محسوب می شود

دانشجوی مقطع دکتری واحد علوم تحقیقات گفت: داوران نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی بدون سوءظن و نگاه حزبی آثار را انتخاب کردند.

سید محمد رضا موسوی در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز درباره جشنواره نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، اظهار کرد: خوشبختانه نشریات دانشجویی دانشگاه مانند دوره مدیریت قبلی نگاه جناحی ندارد و به عنوان تشکل مستقل که به دنبال آرمان های امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب و تأکیدات دکتر ولایتی پیش می روند.

وی با اشاره به اینکه بی شک داوران جشنواره نشریات دانشجویی عادلانه آثار را بررسی می کنند، افزود: مسئولان دانشگاه در مراسم 16 آذر نشان دادند که نشریات و نشست های دانشجویی بدون نگاه حزبی پیش می رود و قرار نیست که میان دانشجویان جناح های مختلف تفاوتی قائل شد.

این دانشجو به فعالیت 500 نشریه با نگاه های متضاد در کشور اشاره کرد و گفت: بیشتر رسانه های کشور با تضاد کنار هم قرار گرفته اند اما نشریات دانشگاه آزاد اسلامی توانسته اند با نگاه سیاسی میانه رو در کنار یکدیگر برای بهبود اوضاع فعالیت کنند.

موسوی با اشاره به اینکه جشنواره نشریات دانشگاه آزاد اسلامی به نوعی کرسی آزاد اندیشی محسوب می شود، یادآور شد: این جشنواره یک کرسی آزاد اندیشی در زمینه قلم است که نویسندگان به نوشته هایشان ایمان دارند و هرچه را که بدان عقیده داشتند را روی کاغذ نوشته اند.

وی در ادامه درباره فعالیت های فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی در دوره مدیریت جدید، اظهار کرد: در دوره مدیریت دکتر رهبر کارگاههای تربیتی که برای دانشجویان در نظر گرفته شده، سبب رشد و تعالی فکری و معنوی دانشجویان می شود.

دانشجوی واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی به منصوب شدن افراد جوان در سمت های مدیریتی، گفت: در دوره مدیریت دکتر فرهاد رهبر در بدنه اصلی دانشگاه از افراد جوان استفاده می شود که فاصله سنی کمی با دانشجویان دارند و همین موضوع باعث می شود که دانشجویان فاصله بسیاری میان خود و مسئولان احساس نکنند و در جهت پیشرفت دانشگاه محکم تر از گذشته قدم بردارند.

موسوی در ادامه به ایجاد انگیزه میان دانشجویان میانه رو در دوره مدیریت جدید اشاره کرد و یادآور شد: در دوره مدیریت قبلی دانشجویانی که در دوره مدیریت قبل جناحی نبودند، دیده نمی شدند چراکه مسئولان با نگاه ویژه خود دانشجویان را ارزیابی می کردند.

به گزارش ایسکانیوز، 2 هزار و 453 عنوان اثر از 527 نشریه به دبیرخانه دومین جشنواره سراسری نشریه های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی فرستاده شده است.

این آثار طی روزهای 23 و 24 آبان ماه سال 96 ارزشیابی و داوری شد که در مجموع 130 نفر برگزیده شدند و به زودی فهرست این افراد در سایت معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی به نشانی farhangi.iau.ir منتشر خواهد شد.

503

کد خبر: 883220

وب گردی

وب گردی