بیمارستان های ایران سالانه به 480 هزار قطعه ایمپلنت نیاز دارند

عضو هیات علمی و رئیس مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد اظهار کرد: ایمپلنت ها و پلاک ها برای تثبیت استخوان ها و همچنین جلوگیری از جابجایی استخوان های شکسته به کار می روند که با توجه به اندازه استخوان و مقدار شکستگی دارای انواع گوناگونی هستند.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر ملیحه صمدی کاظمی در خصوص ویژگی ها و مزایای ایمپلنت های تیتانیوم خاطرنشان کرد: در این طرح دانش بنیان از آلیاژ تیتانیوم Ti6Al4V استفاده می شودکه زیست سازگاری بالا، عدم رهایش یون های سمی و عدم نیاز به جراحی مجدد و قابلیت بالاتری در جوش خوردن با استخوان را می توان از مزایای ساخت ایمپلنت از این ماده دانست.

رئیس مرکز رشد واحد بجنورد افزود: هم اکنون حدود 60 درصد محصولات مورد نیاز ایمپلنت در تصادفات و حدود75 درصد محصولات مصرفی ارتوپدی ایران از طریق واردات تامین می شود.

عضوهیات علمی واحد بجنورد اظهار کرد: در حال حاضر بیمارستان های ایران سالانه به 480 هزار قطعه ایمپلنت نیاز دارند.

صمدی کاظمی افزود: شرکت تجهیزات پزشکی آریانا با هدف تولید و ساخت انواع ایمپلنت ها(کاشتنی های پزشکی)ایجاد شده و این شرکت با مدیریت دکتر مغنی زاده اقدام به ساخت ایمپلنت های تروما برای شکستگی ها کرده و در نظر دارد تا طیف گسترده ای از تجهیزات پزشکی اعم از استنت قلب، ایمپلنت دندان و .... را تولید کند.

کد خبر: 883251

وب گردی

وب گردی