واکنش شورای هماهنگی نشریات دانشجویی دانشگاه آزادبه طرح انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس

شورای هماهنگی نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در در واکنش به طرح انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس بیانیه ای منتشر کرد.

به گزارش ایسکانیوز، متن بیانیه به شرح زیر است:

مسئله قدس مسئله بزرگی است، نباید قدس دست آنها باشد.
آنها هم مدعی بودند که ما قدس را می خواهیم و چه می کنیم . البته نباید قدس دست آنها باشد، . . . قدس باید دست صاحبانش باشد، غاصب آمده غصب کرده.
صحیفه امام ج19ص288

زمانی که قلمرو سلطنت داعش با دستان توانمند جمهوری اسلامی ایران و مطابق وعده‌ی سردار رشید اسلام برخلاف تصور و پیش‌بینی خشونت خواهان به تاریخ پیوست؛ هرج‌ومرج خواهان در ظاهر صلح‌طلب، که خود پروراننده‌ی داعش بودند، دست از اقدامات شوم و نابخردانه‌ی خود نکشیدند و با طرح موضوعی دیگر به صورت کاملا ناشیانه در پی لطمه به صلح و امنیت جهانی برآمدند.
در دنیایی که هرلحظه آشوب و ویرانی و استعمار، آزادی و عدالت را هدف گرفته است، برای بشریت به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست رئیس‌جمهور کشوری که مدعی دموکراسی است به تحریک و ایجاد خصومت در خاورمیانه‌ دامن بزند و با اقدام شنیع و به دور از تفکر، پایتخت رژیم بی‌هویت و منحوس اسرائیل را قدس شریف بنامد.
در این کارزار حق‌طلبان جامعه‌ی جهانی باید هوشمندانه دست به روشنگری بزنند و آگاه باشند که دولت امریکا با طرح موضوع تغییر پایتخت رژیم غاصب اسرائیل به دنبال پنهان‌سازی موضوع اصلی که مشروعیت این رژیم در اذهان عمومی ملت ‌هاست میباشد و با اینکار تلاش می‌کند نگاه‌ها را معطوف به موضوع دیگری کند؛ از این رو همگان باید بدانند که تغییر پایتخت موضوع اصلی نیست بلکه اشغالگری و غصب زمین‌های مردم بی‌دفاع و کشتار کودکان و زنان، درد اصلی و مهم هر عدالت‌جویی است و با این اقدامات تحریک برانگیز، مسلمانان و حق جویان جامعه‌ی جهانی هرگز نامشروع بودن این رژیم اشغالگر را فراموش نخواهند کرد.
این وعده الهی است که آینده زمین ازان مستضعفان عالم است و اینک باید منتظر پیش بینی مقام عظمای ولایت حضرت امام خامنه ای (مدظله) بود و باید دید سفیهان روزگار چند سال زودتر از وعده بیست و پنج ساله میتوانند موجبات هلاکت خود را فراهم سازند تا دیگر نه از رژیم غاصب صهیونیست نامی بماند و نه از کسانی که سالهاست سودای حکمرانی در عرض موعودشان و اشغال کردن قبله ی اول مسلمانان و سرزمین بیت المقدس را دارند.
ما فعالین نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی ضمن رد و محکومیت اقدامات تنش‌زا و برهم زننده‌ی صلح از جانب دولت امریکا که با انتقال سفارت خود از تلاویو به بیت‌المقدس و به رسمیت شناختن این شهر به‌عنوان پایتخت رژیم اشغالگر قدس، همبستگی خود را با همه‌ی آزادی خواهان جهان که در مقابل هرگونه جور و ستم و ناملایمات ایستادگی می‌کنند و در مقابل زر و وعده‌های پوچ سر سازش فرو نمی‌آورند اعلام می‌کنیم و بار دیگر یادآور می‌شویم تنها راه برون رفت از بن‌بست دول استعمارگر، مقاومت و ایستادگی و هم‌دلی در میان امت های حق جو است و از همه‌ی دانشجویان فرهیخته و فعالین سیاسی فرهنگی می‌خواهیم به میدان عمل‌آمده و با طراحی عملیات‌های فرهنگی مبتنی بر گفتمان در عرصه‌ی بین‌الملل آتش به اختیار سیاست‌های ننگین اشغالگری و استعمارخویی را هدف قرار داده تا جنبشی جهانی علیه این کشور ناصواب در بین ملت‌ها شکل بگیرد.
در پایان نیز از مسئولین وزارت خارجه‌ی جمهوری اسلامی تقاضامندیم از تمامی ظرفیت‌های دیپلماسی کشور و سرمایه‌های انسانی و فکری در جهت ایجاد فضای روشن گری علیه رژیم غاصب اسرائیل در عرصه‌ی بین‌المللی کوتاهی نورزد و گزارشی مبنی بر اقدامات صورت گرفته توسط این وزارتخانه در مقابله با اسرئیل را به مردم شریف ایران ارائه دهد.
انا فتحنا لک فتحا مبینا
شورای هماهنگی نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی

کد خبر: 883265

وب گردی

وب گردی