ثبت 60 اختراع در دانشگاه آزاد اسلامی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نی ریز گفت: در چند سال اخیر نزدیک به بیش از 60 اختراع در دانشگاه آزاد اسلامی ثبت شده و از این اختراعات دانشگاه آزاد اسلامی حمایت می کند و به نام دانشگاه ثبت می شوند.

محمد شعبانی با بیان این که من از سال 88 رئیس دانشگاه واحد آزاد اسلامی واحد نی‌ریز هستم، در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: با توجه به سیاست‌های دکتر ولایتی در دانشگاه آزاد اسلامی ما هرگونه حمایتی که از دستمان بر بیاید در چارچوب آئین‌نامه از مخترعین و همچنین افرادی که صاحب ایده و یکسری ایده‌های جدید طرح شوند به عمل خواهیم آورد.

وی ادامه داد: با توجه به اطلاعیه، پخش بروشورها و پلاکاردها در میان دانشجویان به تمام اساتید و دانشجویان اعلام شد کسانی که صاحب ایده و اختراعی هستند اختراعشان به نام دانشگاه آزاد اسلامی ثبت کنند تا در قالب آیین نامه و بخشنامه ها اعلام حمایت از آنها را داشته باشیم.

ثبت 60 اختراع در دانشگاه آزاد اسلامی
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نی ریز ادامه داد: در چند سال اخیر نزدیک به بیش از 60 اختراع در دانشگاه آزاد ثبت شده و اکثراً به صورت تجاری هم رسیده اند؛ از این اختراعات دانشگاه آزاد اسلامی حمایت کرده و به نام دانشگاه آزاد اسلامی ثبت می شود.

وی با بیان این که دانشجویان را در مسابقات رباتیکی که در جهان برگزار می شود اعزام می کنیم، گفت: در سال جاری و حتی دو سال گذشته دو تیم‌ رباتیک را به مسابقات کشوری اعزام و هر دو تیم صاحب رتبه شده اند که بنا داریم در هفته پژوهش که پیش رو است به طور مناسب از این دو تیم تجلیل به عمل آوریم.

شعبانی در پاسخ به این سوال که آیا از این دانشجویان حمایت مالی از سوی دانشگاه می شود یا خیر،گفت: ما دو کار برای این عزیزان انجام می‌دهیم از جمله آن که مقداری از بودجه‌های پژوهشی که هر سال در واحدها گذاشته می‌شود را برای این عزیزان اختصاص داده می‌شود و همچنین دوستان را به بانک هایی معرفی می‌کنیم تا بتوانند وام معرفی دریافت کنند که حتی خودمان پیگیر آن هستیم تا وامهایشان را دریافت کنند.

واحد نی ریز دانشگاه مادر است
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نی ریز با بیان این که ما به عنوان یکی از دانشگاه‌های مادر در میان سایر دانشگاه‌های دیگر و مراکز آموزش عالی حرف اول را در استان می‌زنیم، گفت: در زمینه درآمدزایی و در بحث برگزاری مسابقات قرآن و عترت دارای رتبه هستیم.

وی افزود: آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های بسیار مجهزی در سطح استان است که کارگاه مکانیک ما یکی از پیشرفته‌ترین کارگاه‌ها در سطح استان است و همچنین در شهرستان نی‌ریز تمام برنامه‌های فرهنگی و کارهای علمی انجام می‌دهند.

شعبانی با تاکید بر این که واحد نی ریز دانشگاه مادر است، گفت: بیشتر نظریات و ایده‌هایی که دانشگاه آزاد اسلامی می تواند برای شهرستان داشته باشد در تمام جلسات به عنوان دانشگاه مادر از آنها استفاده می‌شود.

اکثر دانشجویان بومی هستند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا دانشجویان بومی هستند، گفت: دانشجویان واحد نی ریز از میان سه استان کرمان، بندرعباس و فارس هستند که حدود 80 درصد از دانشجویان بومی هستند فقط در مقاطع کارشناسی ارشد اکثر دانشجویان غیربومی هستند ولی در مقاطع کارشناسی بالای 90 درصد دانشجویان ما بومی هستند.

وی افزود: با توجه به محرومیتی که شهرستان نی‌ریز دارد و از جنوبی‌ترین شهرستانها است آمار نشان می‌دهد دو کارخانه بزرگ احداث شده که یکی از این کارخانه ها فولاد در شرق شروع به کار کرده و دیگری کارخانه سیمان خاکستری است.

شعبانی اظهار داشت: دانشجویانی که از نی ریز فارغ‌التحصیل شدند در بازار کار عسلویه و حتی بیرون از شهرستان نی‌ریز جذب شدند و مدارکشان پیش ما می‌آید و با ارزیابی این مدارک آنها تایید می شوند. در صنایع فولاد نی‌ریز و سیمان خاکستری آمار بسیار بالایی از کارکنان آنها فارغ‌التحصیل دانشجویان بومی شهرستان نی‌ریز هستند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر با توجه به کاهش دانشجویی که در سطح کشور در استان فارس و حتی شهرستان نی‌ریز وجود دارد ناچار به کسب درآمدهای غیرشهریه‌ای هستیم.

شعبانی ادامه داد: از سال گذشته تا سال جاری بیشتر درآمدها غیرشهریه‌ای بوده است که موفقیت‌آمیز بود. در این زمینه تصمیم به تصویب آزمایشگاه آب و خاک داریم و همچنین به دنبال مجوز مدارس سما و رشته‌های پیرا پزشکی از جمله پرستاری و مامایی و همچنین به دنبال تاسیس پمپ بنزین هستیم که انشالله تا آخر امسال بتوانیم مجوز آن را دریافت کنیم.

وی افزود: زمین های متصلی که مربوط به دانشگاه هستند از تمام پتانسیل های آنها استفاده می کنیم و در حال اخذ مجوز این زمین ها هستیم. زمین‌ها و ساختمان هایی در سطح شهرستان داریم که بلا استفاده و متصل هستند و متعلق به دانشگاه آزاد که بر روی آنها کارهایی صورت گرفته و پیگیری آن هستیم تا مانعی برای این موضوع به وجود نیاید تا بتوانیم این مجوز را دریافت و از طریق آن درآمدزایی کنیم.

901/900

کد خبر: 883293

وب گردی

وب گردی