آتش سوزی گسترده انبار چوب در بزرگراه آزادگان خسارات مالی بسیاری بر جای گذاشت

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از آتش سوزی گسترده انبار چوب در بزرگراه آزادگان خبر داد و گفت: خوشبختانه این حادثه فوتی و مصدوم نداشت.

سید جلال ملکی در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز، با اشاره به جزئیات این حادثه گفت: بامداد امروز یک انبار چوب در بزرگراه آزادگان خیابان غفاری دچار آتش سوزی گسترده شد.

وی ادامه داد: این حادثه در ساعت 00:21 بامداد امروز به سامانه آتش نشانی شهرداری تهران اطلاع داده شد. گفتنی است محل حادثه خارج از بخش تحت پوشش شهرداری تهران است اما 4 ایستگاه آتش نشانی به همراه چندین دستگاه تانکر آب و خودروهای پشتیبانی به محل حادثه به عنوان نیروی کمکی اعزام می شوند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت: آتش نشانی چهاردانگه در محل حادثه حضور داشت. محل آتش سوزی انباز بزرگی به وسعت 10 هزار متر مربع مملو از مقدار زیادی چوب ، تخته ، الوار و پالت بود که به مقدار بسیار زیاد و به صورت ناایمن به صورت روی هم ریخته نگهداری می شد.

وی اضافه کرد: حدود 2 هزار متر از این انبار چوب ها و پالت ها دچار آتش سوزی شده بود و کاملا شعله ور بود به طوری که ارتفاع شعله های آتش به چندین متر می رسید. آتش به سرعت در حال سرایت به بخش های دیگر انبار و کارگاه ها و انبار های مجاور بود.

ملکی بیان کرد: یک دستگاه خودروی نیسان و دو دستگاه کانکس اسقاطی نیز در محوطه وجود داشت، این کانکس ها شعله بود و خسارت هایی نیز به نیسان وارد شده و به بخش هایی از آن نیز آتش سرایت کرده و در آستانه شعله ور شدن کامل بود که آتش نشانان بلافاصله عملیات را آغاز کردند.

وی افزود: آتش نشانان با عملیات خوبی که از چند طرف آغاز کردند، اجازه گسترش بیشتر و سرایت آتش به بخش های دیگر انبار را ندادند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی در پایان تاکید کرد: خوشبختانه این حادثه فوتی و مصدوم نداشت اما خسارات مالی بسیاری بر جای گذاشت. در ساعت 4:45 بامداد پس از خاموش شدن آتش ، محل برای لکه گیری و مراحل پایانی عملیات و همچنین بررسی بیشتر علت به عوامل آتش نشانی چهاردانگه تحویل داده شد.

701

کد خبر: 883402

وب گردی

وب گردی