صعود تیم کوهنوردی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسفراین به قله 4050 متری تفتان

کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسفراین به همراه کوهنوردان شهرستان به قله 4050 متری تفتان در استان سیستان و بلوچستان صعود کردند.

به گزارش ایسکانیوز، این صعود که با همراهی و مشارکت اداره تربیت بدنی واحد اسفراین در راستای اجرای سیاست ورزش همگانی و به مناسبت روز دانشجو صورت گرفت متشکل از 17 نفر از کارکنان و ورزشکاران واحد اسفراین و دیگر کوهنوردان استان و شهرستان بود.
فاطمه ایمانی یکی از کارکنان واحد اسفراین است که در این صعود شرکت کرده که پس از دو روز کوه‌پیمایی موفق به فتح قله 4050 متری تفتان شده است. وی از کوهنوردان واحد اسفراین بوده و تاکنون قله‌های شاه جهان، بینالود، سهند، سبلان، دماوند، علم کوه، کرکس، اشترانکوه دریاچه گهر، یامان داغی، کرکزو، سالوک را فتح کرده است.
به گزارش آنا؛ قله تفتان با ارتفاع 4050 متر بلند ترین قله در منطقه جنوب شرقی ایران و استان سیستان و بلوچستان است، این کوه آتشفشانی نیمه فعال است که همچنان گاز گوگرد از آن خارج می‌شود. برخی معتقدند نام کوه تفتان که از واژه تفت به‌معنای گرم و سوزان آمده است و این وجه تسمیه برای نام‌گذاری به سبب خروج دمه‌های آتشفشانی مرکب از بخار آب و گاز گوگرد از دهانه آن است.

204

کد خبر: 883475

وب گردی

وب گردی