بهینه سازی و کاهش مصرف انرژی باید در پایتخت جدی گرفته شود

رئیس کمیسیون محیط زیست شورا گفت: بهینه سازی و کاهش مصرف انرژی و توسعه انرژی های نو و تجدیدپذیر باید در دستور کار پایتخت قرار گیرد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از صدا و سیما، زهرا صدراعظم نوری در بیست و نهمین جلسه شورای شهر تهران در خصوص رویکرد، راهبرد و سیاست های کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری دوره پنجم شورای شهر تهران گفت: ارتقای شاخص های ایمنی، تاب آوری در برابر حوادث و سوانح طبیعی، زیرساخت ها و تجهیزات شهری، بهبود سیستم پیشگیری، مدیریت بحران و رعایت اصول پدافند غیرعامل باید در دستور کار مسئولان شهری قرار گیرد.
وی ادامه داد : توجه به سلامت اجتماعی و محیط زیست شهری در جهت ارتقای سلامت شهروندی و کیفیت زندگی از دیگر مواردی است که باید نگاه ویژه داشت.
صدراعظم نوری با اشاره به ضرورت جلوگیری از آلودگی آب، هوا و خاک تصریح کرد: برای جلوگیری از آلودگی های آب، هوا، خاک و مواد غذایی باید سیاست های بازدارنده ای تعیین کرد.
وی با اشاره به توسعه فضاهای سبز در پایتخت ادامه داد: توسعه فضاهای سبز و احیای اراضی طبیعی حریم مجموعه شهری تهران بزرگ باید مد نظر قرار گیرد.
رئیس کمیسیون محیط زیست شورای شهر تهران افزود: توجه به پهنه های کار، فعالیت، ساماندهی صنایع و مشاغل با رویکرد اقتصاد شهری باید در دستور کار قرار گیرد و نباید به ارتقای شاخص های ایمنی، تاب آوری در برابر سوانح و حوادث طبیعی و زیرساخت های شهری نیز بی توجه بود.

705

کد خبر: 883502

وب گردی

وب گردی