موضع‌گیری خاصی در خصوص افزایش قیمت بنزین نداریم/ هنوز افزایش قیمت تصویب نشده است

سخنگوی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران گفت: قیمت گذاری بنزین در حیطه وزارت نفت و شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران نیست و هرآنچه مجلس تصویب کند ما اجرا می‌کنیم.

زیبا اسماعیلی سخنگوی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران در گفت‌و گو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ در خصوص افزاش قیمت بنزین تا 1500 تومان اظهار گفت: افزایش قیمت بنزین زمانی اتفاق می افتد که مجلس شورای اسلامی بعد از بررسی کارشناسی و در صورت صلاحدید قیمت را افزایش ‌دهد.

او با اشاره به اینکه شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران در زمینه افزایش قیمت برنامه‌ای ندارد، تصریح کرد: این شرکت سیاست‌گذاری قیمت نیست بلکه مجلس در این خصوص تصمیم می‌گیرد و بعد از تصویب نهایی دولت اجرا می‌کند. بنابراین وزارت نفت در این راستا موضع‌گیری ندارد.

سخنگوی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران تاکید کرد: قیمت گذاری در حوزه وزارت نفت و شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران نیست و هرآنچه که تصویب شود ما اجرا کننده هستیم. پای لایحه بودجه تازه به مجلس باز شده است تا بررسی شود حدودا دو ماه زمان لازم است. به طور یقین شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی نظرات کارشناسی خود را در این زمینه ارائه خواهد داد.

او تاکید کرد: شرکت ملی پالایش و پخش گرچه مجری قانون است اما تاکنون هیچ سناریو و عدد و رقمی را بابت قیمت حامل های انرژی ارائه نکرده است؛ بنابراین نه قیمت های جدید و نه زمان اجرا مشخص نیست.

402

کد خبر: 883536

وب گردی

وب گردی