سرلشکر ایزدی: در نظام اسلامی قدرت نظامی علیه قدرت‌های استکباری است

فرمانده قرارگاه سایبری قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا(ص) گفت: صحنه‌های تهدیدات در حال تغییر است اما به قول رهبر انقلاب نظم دنیای غرب در حال فروپاشی است.

به گزارش ایسکانیوز، سرلشکر مصطفی ایزدی فرمانده قرارگاه سایبری و تهدیدات نوین قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا(ص) صبح امروز در دهمین همایش فرماندهی و کنترل طی سخنانی اظهار داشت: انقلاب اسلامی، انقلاب ارزش‌ها است و این انقلاب با سایر حرکت‌ها و نهضت‌ها متفاوت است برای آنکه نگرش بدیعی نسبت به جامعه دارد و حتی فلسفه نظامی‌گری در انقلاب اسلامی با سایر حرکت‌ها متفاوت است.

وی افزود: در نظام اسلامی قدرت نظامی علیه قدرت‌های استکباری است.

سرلشکر ایزدی ادامه داد: شهدای ما کسانی بودند که نمونه بارز انسان پرورش یافته در مکتب انقلاب و امام راحل بودند. اما در فرهنگ غربی این مطلب نهادینه شده که آنکس که قوی‌تر است باید باقی بماند و معنویت و عبادت در این فرهنگ مفهومی ندارد.

وی تصریح کرد: ما در جبهه حق قرار داریم و مهمترین ویژگی یک سرباز ما این است که باید در این مسیر قدم بردارد.

فرمانده قرارگاه سایبری قرارگاه خاتم الانبیا(ص) گفت: هر چند صحنه‌های تهدیدات در حال تغییر است اما به قول رهبر انقلاب نظم دنیای غرب در حال فروپاشی است. امروز رزمندگان اسلام در کنار دریای مدیترانه حضور ظفرمندانه دارند.

سرلشکر ایزدی ادامه داد: در دفاع مقدس رزمندگان پدافند هوایی کارهایی مشحون از ابتکار و خلاقیت انجام دادند و توانستند قدرت هوایی دشمن را مختل کنند و بیش از 70 فروند هواگرد دشمن را در یک عملیات نابود کنند.

فرمانده قرارگاه سایبری و تهدیدات نوین قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء(ص) با بیان اینکه امروز عملیات‌هایی با ابعاد مختلف در دنیا مطرح است، خاطر نشان کرد: ما امروز با جنگ‌های هیبریدی یا ترکیبی که در آن از تمامی عوامل قدرت به طور همزمان استفاده می‌شود، روبرو هستیم که اطلاعات نقش بارزی در اینگونه جنگ‌ها ایفا می‌کنند.

وی ادامه داد: ما امروز در شرایطی هستیم که پیچیدگی‌های نبرد به نحو روزافزونی افزایش پیدا کرده و ما باید به این نکته توجه کنیم که در امر فرماندهی و کنترل دیگر شرایط گذشته پاسخگو نیست زیرا در مقابل دشمنی هستیم که از فناوری برخوردار است.

سرلشکر ایزدی با بیان اینکه ما در گذشته در سه حوزه دریا، زمین و هوا جنگ را تعریف می‌کردیم، تصریح کرد: امروز علاوه بر 3 عرصه مذکور دو عرصه دیگر نیز به حوزه جنگ‌ها اضافه شده که آنها عرصه‌های فضایی و سایبری هستند و ما در حقیقت در جهان امروز باید در 5 حوزه به دفاع از خود بپردازیم.

فرمانده قرارگاه سایبری و تهدیدات نوین قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء(ص)، پدافند هوایی را یگانی متکی به امکانات دیجیتال و سایبری دانست و خاطر نشان کرد: این امر تا جایی مهم است که حتی امروز آمریکایی‌ها اعلام می‌کنند که از لحاظ الکترومغناطیسی و سایبر می‌توانند روی موشک‌های کره شمالی تاثیر بگذارند.

وی با اشاره به اهمیت موضوع فرماندهی و کنترل در جنگ‌های آینده خاطر نشان کرد: تحول در شیوه جنگیدن و هم‌افزایی بین نیروها با تمرکززدایی از اجرای ماموریت از جمله امور تاثیرگذار در جنگ‌های آینده است.

سرلشکر ایزدی با بیان اینکه امروز در عرصه جنگ‌های پست مدرن هستیم، اظهار داشت: ما در این زمینه قوانینی داریم که توجه به امر شبکه‌های سایبری را افزایش می‌دهد و دیکته می‌کند با توجه به مطرح بودن جنگ‌های هیبریدی باید در فرماندهی و کنترل یک حرکت بدیع داشته باشیم. در آینده ما نیاز به توجه بیشتر به علم سایبر و کنترل مشترک فعالیت‌ها داریم.

فرمانده قرارگاه سایبری و تهدیدات نوین قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء(ص) در ادامه با اشاره به نقش فرماندهی و کنترل در دوران دفاع مقدس عنوان کرد: ما در دوران دفاع مقدس علیرغم همه کمبودها با بکارگیری ابتکار و خلاقیت در این عرصه موفق بودیم اما امروز نیازمند بسیج تمام منابع برای اجرای بهتر فرماندهی و کنترل هستیم و امیدواریم در فضایی که امروز بوجود آمده است سیاست‌های بهتری در حوزه مخابرات و سایبر اجرا شود و به عرصه جنگ سایبری به عنوان ضرورتی اجتناب‌ناپذیر توجه شود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به نقش موثر فرماندهی و کنترل در پیروزی‌های جبهه مقاومت گفت: در جنگ عراق و سوریه نیروهای مسلح این کشورها از فرماندهی و کنترل خوداتکا استفاده می‌کردند و خیلی از موفقیت‌های خود را مرهون همین نگاه دانش‌بنیان و بروز هستند.

سرلشکر ایزدی با بیان اینکه جنگ‌های آینده ترکیبی از استفاده همزمان از همه امکانات است، گفت: ما در گذشته نیز این موضوع را تجربه کرده‌ایم و شاهد آن بودیم که در جنگ اول و دوم خلیج فارس دشمن توانست شبکه‌های فرماندهی و کنترل حریف را فلج کند و ما باید امروز به این اطمینان برسیم که می‌توانیم در صورت نیاز از تمام توانمندی‌ها و قابلیت‌های خود استفاده کنیم.

فرمانده قرارگاه سایبری و تهدیدات نوین قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء(ص) تصریح کرد: یکی دیگر از ویژگی‌های جنگ‌های آینده قابلیت‌محور بودن آنهاست و دشمن در این عرصه همه مولفه‌های قدرت یک کشور را در نظر می‌گیرد کما اینکه در بحث تحریم و برجام هم همین کار را انجام داد و ما می‌بینیم دشمن همان خط مشی را که در قبال عراق انجام داد در ایران نیز دنبال می‌کند.

وی با اشاره به بحران یمن گفت: امروز 20 میلیون نفر از جمعیت یمن در معرض گرسنگی جدی هستند در حالی که دشمن از قدرتش برای اعمال غیرانسانی استفاده می‌کند.

سرلشکر ایزدی در پایان خاطر نشان کرد: ما باید در پیکره نیروهای مسلح نسبت به ارائه طرح‌های کلان متناسب با نیازها و عرصه‌های 5 گانه تهدیدات نسبت به ایجاد شبکه‌های کارآمد متناسب با نیازهای آینده اقدام کنیم و به استفاده از فناوری روز در کنار نیروی انسانی مومن و کارآمد و نگرش ماموریت‌محور به جای نگرش تهدید‌محور در نیروهای مسلح توجه داشته باشیم.

منبع: تسنیم

302

کد خبر: 883553

وب گردی

وب گردی