صحبت های وزیر بهداشت تخصصی نیست/ بیمارستان کرمانشاه تحت نظارت سازمان نظام مهندسی نبود

رییس سازمان نظام مهندسی کشور با بیان اینکه سخنان مطرح شده از سوی وزیر بهداشت در خصوص بیمارستان کرمانشاه تخصصی نبوده است، گفت: این ساختمان با سازمان نظام مهندسی که باید در ساخت و سازها مدیریت و نظارت داشته باشد، ارتباطی ندارد و این سازمان هیچ گونه نظارتی را بر این ساختمان ها نداشت.

فرج الله رجبی، رییس سازمان نظام مهندسی کشور و عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز درخصوص صحبت های اخیر حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت که تخریب بیمارستان سرپل ذهاب در زلزله را ناشی از ضعف عملکرد سازمان نظام مهندسی می دانست و همچنین پاسخ اکبر ترکان رئیس سابق سازمان نظام مهندسی کشور، گفت: قاضی زاده هاشمی در سخنان خود اعلام کرد وقتی یک ساختمان در مدت زمان کوتاهی مورد تخریب قرار می گیرد، نشانگر وضعیت نامطلوب ساختمان ساخته شده است و ترکان در این زمینه واکنش شدیدی را از خود نشان داد.

او در ادامه بیان کرد: ریشه یابی آسیب های موجود در زمینه ساختمان، موضوع خوبی تلقی می شود اما نکته حائز اهمیت اینجاست که سخنان مطرح شده از سوی وزیر بهداشت به صورت تخصصی نبوده است.

رجبی اظهار داشت: به طور قطع آسیب های ایجاد شده در ساختمان بیمارستان مذکور، ناشی از ایرادی مانند مشکلات موجود در طراحی یا نظارت بوده که باعث تخریب آن شده است.

رییس سازمان نظام مهندسی کشور خاطرنشان کرد: صحبت های انجام شده از سوی وزیر بهداشت شاید از نظر علمی صحیح باشد اما این ساختمان با سازمان نظام مهندسی که باید در ساخت و سازها مدیریت و نظارت داشته باشد، ارتباطی ندارد بلکه این ساختمان مربوط به ساختمان های دولتی است و سازمان نظارت مهندسی هیچ گونه نظارتی را بر این ساختمان ها نداشت.

401

کد خبر: 883555

وب گردی

وب گردی