پیش از تایید لایحه بودجه، بنزین گران شد

رئیس انجمن صنفی جایگاه داران سوخت کشور با تاکید براینکه به طور معمول باید قیمت بنزین 1500 تومان باشد، گفت: اگر این امر مهم اتفاق بیفتد مصرف سوخت در کشور مدیریت می‌شود.

ناصر رییسی فرد رئیس انجمن صنفی جایگاهداران سوخت کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ در خصوص افزایش قیمت 1500 تومانی بنزین گفت: من هم تازه شنیده ام که قیمت بنزین از اول دی ماه افزایش پیدا می‌کند ولی امیدواریم که این امر مهم اتفاق بیفتد.

رییسی فرد تاکید کرد: حتی اگر قیمت بنزین دوبرابر هم شود، کمتر از یک درصد در سبد خانوار اثر گذار است. چرا که این امر مشروط بر اطلاع رسانی صحیح و جلوگیری از ایجاد جو روانی مبنی بر افزایش نرخ سوخت است.

او ادامه داد: به طور معمول باید قیمت بنزین 1500 تومان باشد. هم‌اکنون دولت هزینه کارمزد، کرایه حمل و عوارض شهرداری را پرداخت می‌کند، این در حالی است که تمام این موارد را باید خود مصرف کننده پرداخت کند.

رئیس انجمن صنفی جایگاهداران سوخت کشور اظهار کرد: دولت باید یک سیستم نظارتی صحیحی را تعیین کند تا جلوی سوءاستفاده کنندگان گرفته شود. چرا که تنها راه منطقی همین است که بتوان جلوی سوءاستفاده کنندگان را گرفت.

او با اشاره به اینکه باید قیمت حامل‌های انرژی به ویژه بنزین در کشور واقعی شود، خاطرنشان کرد: زمانی که قیمت بنزین افزایش پیدا کند به طور یقین مردم خودشان سوخت مصرفی را مدیریت می‌کنند.

402

کد خبر: 883557

وب گردی

وب گردی