درهای مراکز تحقیقاتی را به روی دانش‌آموزان باز بگذارید

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر اینکه در هفته پژوهش دستاوردهای علمی محققان کشور عرضه می‌شود، از پارک‌های فناوری و دانشگاه‌ها درخواست کرد تا با همکاری ادارات آموزش و پرورش مناطق، درهای مراکز تحقیقاتی را به روی دانش‌آموزان باز بگذارند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا، دکتر منصور غلامی امروز در مراسم تجلیل از برگزیدگان جشنواره پژوهش و فناوری دانش‌آموزی، علم تبدیل شده به عمل را دستاورد عرصه فعالیت‌های علمی دانست و افزود: ما در بخش علوم تجربی از این امر به عنوان دستاورد مهم علم و فناوری یاد می‌کنیم که اثرگذاری فراوانی بر زندگی مردم دارد.

وی با تبریک آغاز هفته پژوهش و فناوری، اظهار کرد: فناوری تجاری‌سازی شده در جامعه دارای کاربردهای مفیدی است و این امر منجر به توسعه و ایجاد اشتغال خواهد شد.

غلامی با بیان اینکه در هفته پژوهش دستاوردهای علمی به جوانان و محققان عرضه می‌شود،‌ ابراز امیدواری کرد که با گزارش‌هایی که در هفته پژوهش ارائه می‌شود، مردم در جریان توفیقات علمی و فناوری کشور قرار گیرند.

وزیر علوم با اشاره به نقش علم و فناوری در دنیای امروز تاکید کرد: مقایسه رشد علمی کشور در سال‌های اخیر با 10 سال قبل نشان می‌دهد که کشور با سرعت سرسام‌آوری در تولید علم گام برداشته است و امیدوارم در سال‌های آینده این سرعت با حرکت مضاعفی به پیش برود.

وی با تاکید بر اینکه نگاه به علم و دانش و تبدیل آن به فناوری باید به یک رویکرد مهم و ویژه تبدیل شود، خاطر نشان کرد: در این راستا باید رویکرد تولید علم در مدارس و مراکز آموزشی و تحقیقاتی به یک رویکرد مهم و ویژه تبدیل شود. این امر موجب تقویت زیرساخت‌های علم و فناوری خواهد شد.

غلامی با تاکید بر اینکه تبدیل علم به ثروت امروزه در جوامع رقابت‌های زیادی را ایجاد کرده است، اظهار کرد: توسعه و ایجاد اقتدار برای کشورها در گرو توسعه علمی است و در این مسیر سرمایه انسانی از جمله ارزشمندترین سرمایه‌های توسعه هستند. از این رو اگر سرمایه‌های مالی پشتیان سرمایه‌های انسانی قرار گیرد، توسعه زیادی حاصل خواهد شد.

وزیر علوم، ایران را کشوری با سرمایه‌های انسانی توانمند توصیف کرد و گفت: ما باید قدردان این جوانان باشیم و با برنامه‌ریزی‌های تعلیمی و تربیتی این سرمایه‌های انسانی را شکوفا کنیم تا بتوانند آینده درخشانی را رقم بزنند.

وی با اشاره به برگزاری هفته پژوهش و برنامه‌های جنبی آن، برگزاری نمایشگاه را از جمله این برنامه‌ها دانست و گفت: بازدید از این نمایشگاه، بستر مناسبی را فراهم خواهد کرد تا اقشار مختلف جامعه در جریان توسعه علمی کشور قرار گیرند.

غلامی با تاکید بر ضرورت توجه به ایجاد اعتماد به نفس و انگیزه در جوانان، گفت: بازدیدهای جوانان از این نمایشگاه می‌تواند زمینه‌ساز ایجاد انگیزه در جوانان باشد و از این دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی درخواست دارم تا درهای خود را به روی بازدیدکنندگان باز بگذارند.

706

کد خبر: 883559

وب گردی

وب گردی