نرخ بیکاری در خمین به ۱۵ درصد رسید

فرماندار خمین گفت: نرخ بیکاری خمین در سه سال گذشته حدود ۱۹ درصد بود که این نرخ در حال حاضر به ۱۵ درصد رسیده که این مهم نشان از یک حرکت روبه رشد در اشتغال در شهرستان دارد.

به گزارش ایسکانیوز، سید مهدی ساداتی ظهر امروز در جلسه کارگروه توسعه اشتغال روستایی خمین با دستور کار بررسی درخواست تعدادی از متقاضیان دریافت تسهیلات اشتغال روستایی شهرستان که در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد اظهار داشت: بیکاری اصلی‌ترین معضل این شهرستان بوده و برطرف کردن بیکاری و اشتغال جوانان در گرو کار جهادی است.

وی افزود: نرخ بیکاری خمین در سه سال گذشته حدود 19‌ درصد بود که این نرخ در حال حاضر به 15 درصد کاهش یافته که این مهم نشان از یک حرکت روبه رشد در اشتغال در شهرستان داشته هر چند برای ما این کاهش رضایت بخش نیست.

فرماندار ساوه با اشاره به‌اقدامات دولت در راستای برطرف کردن مشکل بیکاری در زادگاه امام(ره) گفت: اعمال معافیتهای مالیاتی برای سرمایه گذاران، قرار گرفتن نام خمین در مناطق کم‌تر توسعه یافته و کاهش نرخ زمین در شهرک صنعتی و نواحی صنعتی خمین از جمله این اقدامات است.

ساداتی بیان کرد: تعامل و همکاری مردم ومسئولان در راستای ایجاد اشتغال و رفع مشکل بیکاری شهرستان ضروری است زیرا برطرف کردن مشکل اشتغال به تنهایی از عهده دولت برنمی آید بلکه مردم باید خود مردم وارد صحنه شوند واقدام به سرمایه گذاری کنند.

وی ادامه داد: دولت هم در این راستا وظیفه دارد بستر را به گونه فراهم کند که سرمایه گذاران وکارآفرینان تمایل به سرمایه گذاری در این شهرستان را داشته باشند.

فرماندار خمین خاطرنشان کرد: دیگر دوران انتقاد تخریبی و حاشیه سازی به اتمام رسیده و فقط انسجام و همدلی مردم ومسئولان است که می‌تواند مشکل اشتغال و بیکاری جوانان در خمین را برطرف کند.

ساداتی با اشاره به لزوم تلاش در راستای توسعه اشتغال روستایی در خمین گفت: ایجاد طرح‌های اقتصادی کوچک و زودبازده به جای طرح‌های بزرگ و غیر قابل اجرا باید در دستور کار مسئولان مربوطه در شهرستان قرار گیرد.

وی با تاکید بر لزوم رعایت قانون در بحث اعطای تسهیلات بانکی به متقاضیان عنوان کرد: برطرف کردن بروکراسی زاید اداری در مجموعه بانکی و تلاش برای پاسخگویی مطلوب به متقاضیان در کم‌ترین زمان ممکن باید سرلوحه کار بانک‌های عامل در استان وشهرستان خمین قرار گیرد.

در این جلسه تعداد 74 طرح درخواست تسهیلات در زمینه‌های توسعه ونوسازی گلخانه با سقف تسهیلات یک میلیارد ریال، احداث دو فقره سردخانه هزار و دو هزار تنی در بخش کمره، کشت گل محمدی، زعفران، بسته بندی، طرح ایجاد و توسعه کارگاه بوجاری حبوبات در شهرستان مورد بررسی قرار گرفت که از این تعداد 35 طرح نوسازی و توسعه گلخانه و 32 طرح کاشت گل محمدی، زعفران، بسته بندی حبوبات، ایجاد کارگاه خیاطی و ایجاد صنایع تبدیلی مورد تصویب قرار گرفت.

901

کد خبر: 883642

وب گردی

وب گردی