میزان صادرات گاز طبیعی در 100 روز ابتدایی دولت دوازدهم  افزایش یافت

مدیر امور بین الملل شرکت ملی گاز گفت: صادرات گاز ایران در پنج ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۶۴ درصد افزایش یافته و این روند در ۱۰۰ روز نخست دولت دوازدهم نیز ادامه داشته است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از شرکت ملی گاز، بهزاد بابازاده در تشریح اقدام‌های شرکت ملی گاز در ۱۰۰ روز نخست دولت دوازدهم اعلام کرد: صادرات روزانه گاز طبیعی به عراق طی ۱۰۰ روز گذشته از هفت میلیون مترمکعب به حدود ۱۴ میلیون مترمکعب در روز رسیده است.

او افزود: شرکت ملی گاز ایران در سال نخست قرارداد صادرات گاز به عراق، متعهد به صادرات روزانه هفت میلیون مترمکعب بوده است، اما با توجه به نیاز و درخواست طرف عراقی، حجم صادرات را تا حدود ۱۴ میلیون مترمکعب در روز در اوج فصل گرم در عراق، افزایش داده‌ایم.

مدیر امور بین الملل شرکت ملی گاز اظهار کرد: حجم گاز صادراتی به عراق مطابق این قرارداد که به منظور تأمین سوخت نیروگاه‌های بغداد امضا شده، در فصل گرم سال تا ۳۵ میلیون مترمکعب در روز افزایش می‌یابد که این افزایش، با آغاز بهره برداری از خط لوله انتقال گاز ششم سراسری محقق خواهد شد.

به گفته بابازاده و بر اساس آخرین آمار اعلام‌شده، از ابتدای امسال تا اواخر مردادماه به‌طور میانگین روزانه حدود ۵۰ میلیون مترمکعب گاز صادر شده که این رقم رشد ۶۴ درصدی مجموع صادرات را نسبت به مدت مشابه پارسال نشان می‌دهد.

مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی گاز ایران در ادامه با اشاره به اهمیت توسعه زیرساخت‌های صادراتی، گفت: توسعه زیرساخت‌های صادراتی از جمله اجرای خط لوله انتقال گاز ششم سراسری و تاسیسات تقویت فشار گاز روی این خط، از برنامه‌های جدی ایران برای افزایش سهم خود در بازار تجاری گاز به‌ویژه کشورهای همسایه است که بر اساس برنامه‌ای مدون در این زمینه، در حال انجام است.

بابازاده در پایان تصریح کرد: بر اساس این آمار، صادرات گاز طبیعی در ۱۰۰ روز ابتدایی دولت دوازدهم با رشدی مناسب، به سه میلیارد و ۶۵۰ میلیون مترمکعب رسیده، ضمن این که راه‌اندازی طرح‌های جدید گازرسانی تا پایان امسال، می‌تواند در رشد بیشتر صادرات گاز مؤثر باشد.

402

کد خبر: 883671

وب گردی

وب گردی