تعیین تکلیف مدارس قلع و قمعی در گرو تأمین اعتبار 31 میلیاردی

معاون حقوقی وزیر آموزش و پرورش گفت: تعداد 119 ملک از مدارس دارای حکم خلع ید و قلع و قمع بنا در سراسر کشور شناسایی شده که تعیین تکلیف و خرید این مدارس نیازمند اعتباری بالغ بر 310 میلیارد ریال است.

به گزارش ایسکانیوز ، یوسف نجفی اظهارکرد: به دلیل اختصاص اعتبار اندک،‌ تعداد بسیار محدودی از این فضاها خریداری شده‌اند با این وصف فارغ از بحث تأمین اعتبار، ‌برای حل مشکل اقدامات دیگری صورت گرفته است.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه تعیین تکلیف بخشی از این مدارس در برنامه‌های اولویت‌دار سال 1396 معاونت حقوقی و امور مجلس قرار دارد، تصریح کرد: در دستور العملی به ادارات کل آموزش و پرورش استان ها اعلام شده تا در صورتی که مالکان این نوع مدارس آمادگی دریافت ملک معوض را داشته باشند و آموزش و پرورش هم ملک مازاد داشته باشند، می‌توانند به استناد تصویب نامه سال 1388 هیأت وزیران اقدام کنند.

معاون وزیرآموزش و پرورش بیان کرد: تعداد این مدارس در سال‌های گذشته حدود 1000 ملک بوده که اکنون به 119 ملک کاهش یافته است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، نجفی در خصوص چرایی پیدایش چنین املاکی خاطرنشان کرد: در سالهای گذشته مسوولان فاقد صلاحیت محلی فضاهایی با کاربری آموزشی را در اختیار آموزش و پرورش قرار داده‌اند و آموزش و پرورش با صرف اعتبارات دولتی در آن احداث بنا کرده و به صورت مدرسه استفاده کرده است اما بعد مالکان با ارائه سند مالکیت و پیگیری موضوع در مرجع قضایی حکم خلع ید و قلع و قمع گرفته‌اند و بعضاً ‌اصرار به تعیین تکلیف ملک یا اجرای رأی دارند.
706

کد خبر: 883695

وب گردی

وب گردی