قانون باید قاطعانه و مودبانه اجرا شود

رئیس پلیس پیشگیری ناجا گفت: اگر پلیس قانونمند و قانون، قاطعانه و مودبانه اجرا شود؛ قانون پذیری فراگیر می شود.

به گزارش ایسکانیوز ،سردار محمد شرفی در دومین نشست سراسری معاونان و رؤسای پلیس راه‌آهن کشور ، اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های هر سازمانی پویایی و فعال بودن آن مجموعه است و مورد دیگر؛ رسیدگی و پاسخگویی آن سازمان به مسئولیت اجتماعی خود به صورتی که مورد شناخت و پسند شهروندان کشور باشد. در واقع می‌توان گفت که یک سازمان هنگامی موفق است که منزلت اجتماعی بالایی داشته باشد و این مهم نیز زمانی محقق خواهد شد که رویکردهای آن سازمان با ارزش‌های حیاتی اجتماع منطبق باشد.

وی افزود: درمسیر موفقیت سازمان، فناوری و کیفیت نیروی انسانی نیز نقش بسزایی دارد و می‌تواند منزلت یک سازمان و کارایی آن را تا اندازه زیادی جابه جا کند به صورتی که کیفیت نیروی انسانی به یکی از نقاط قوت تبدیل شود.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا با اشاره به کارکردهای پلیس، بیان کرد: یکی از دلایل مؤثر بر منزلت سازمانی نیروی انتظامی؛ عملکرد مشهود پلیس و عرضه توانایی‌هایش در جامعه است، اگر پلیس قانونمند و مجری خوب قانون باشد به این معنا که قانون قاطعانه و مؤدبانه اجرا شود قانون پذیری فراگیر می شود، زیرا اجرای قاطعانه قوانین در ارتقای منزلت اجتماعی پلیس موثر است.

سردار شرفی خاطرنشان کرد: هوش اجتماعی و فردی، دانش بالا و مهارت ارتباطی خوب مدیران در ارتقاء منزلت و جایگاه پلیس موثر است که خوشبختانه پتانسیل‌های آن نیز در نیروی انتظامی کم نیست.

این مقام ارشد انتظامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه لایه نخست امنیتی "عامل انسانی" است، افزود : اما در لایه بعد تجهیزات، محل تامین امنیت و ... تعریف می شود، بدیهی است که بهبود همه این‌ لایه‌ها بر عهده پلیس نبوده و می‌بایست با یک رایزنی فعال با سازمان‌ها و نهادهای مرتبط نسبت به بهتر کردن وضعیت آنها اقدام کرد.

رئیس پلیس پیشگیری در ادامه با بررسی کارنامه عملیاتی پلیس راه‌آهن و با ابراز خرسندی از روند آموزش نیروها و بهبود وضعیت شاخص‌های عملکردی در این پلیس، گفت: با وجود گسترش حجم ماموریت‌های این پلیس بر پیگیری پرونده ها تا مراحل بالاتر و کشف حلقه‌های بزرگ‌تر ارتکاب جرم توجه ویژه ای شده است و باید این نقطه قوت تقویت شود.

سردار شرفی در پایان از عملکرد مجموعه پلیس راه‌آهن کشور در ماموریت‌های مناسبتی امسال مانند هفته ناجا، راهپیمایی اربعین حسینی و ... قدردانی کرد.

705

کد خبر: 883698

وب گردی

وب گردی