محصولات پتروشیمی از اقلام مهم صادراتی ایران است/ صادرات ۱۳ میلیارد دلاری محصولات پتروشیمی در سال‌جاری

معاون اول رئیس جمهوری با بیان این‌که محصولاتی در صنعت پتروشیمی ایران تولید می‌شود که در سطح جهان قابل عرضه است، گفت: محصولات پتروشیمی از اقلام مهم صادراتی کشور است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از وزارت نفت، اسحاق جهانگیری، امروز (سه‌شنبه، ۲۱ آذرماه) در دومین روز از سفر خود به استان خوزستان،‌ در مراسم آغاز عملیات اجرایی طرح مجتمع پتروپالایش بختیاری مسجد سلیمان گفت: امروز در کشور امید به معنای واقعی کلمه به سرمایه‌گذاران بازگشته است و باید تلاش کنیم که این امید و آرامش آسیب نبیند، زیرا می‌توان با اتکا به آن کارهای بزرگی در کشور انجام داد.

معاون اول رئیس جمهوری افزود: هر کس امید مردم را نشانه رود و بخواهد به آن آسیب بزند، بدون شک به راه ناصحیح رفته و با نیازهای ملت ایران سازگار نیست.

او ادامه داد: نام مسجد سلیمان برای همه مردم ایران نامی آشناست و زمانی که برای حل مشکلات کشور به منابع نفتی نیاز بود، مسجد سلیمان آغازگر این کار بود، امروز به دنبال آن، اکتشاف‌های عظیمی در بخش نفت و گاز در سراسر کشور صورت گرفته و ایران در ذخایر گازی رتبه نخست را در جهان دارد.

جهانگیری با بیان این‌که ایران آمادگی دارد انرژی مورد نیاز کشورهای دیگر را به صورت دائم تامین کند، تصریح کرد: البته پیش از آن مصلحت کشور در این است که از این نعمت برای توسعه و ایجاد ارزش افزوده استفاده کنیم.

معاون اول رئیس جمهوری عنوان کرد: پتروشیمی یکی از صنایع مهم کشور است که ده‌ها صنعت پایین دستی را فعال می‌کند و برای جوانان اشتغال می‌آفریند و محصولاتی در صنعت پتروشیمی تولید می‌شود که در سطح جهان قابل عرضه است، امسال حدود ۱۳ میلیارد دلار صادرات محصولات پتروشیمی در کشور داشته‌ایم، همچنین محصولات پتروشیمی از اقلام مهم صادراتی کشور است.

402

کد خبر: 883767

وب گردی

وب گردی