اختصاص هزینه‌ اختتامیه جشنواره «نورنگار» به زلزله‌زدگان کرمانشاه

مدیرعامل مجموعه نورنگار با اعلام این‌که چهارمین دوره جشنواره عکس نورنگار مراسم اختتامیه نخواهد داشت، از اختصاص هزینه‌های این رویداد به مردم زلزله‌زده کرمانشاه خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، چهارمین دوره جشنواره عکس نورنگار مراسم اختتامیه نخواهد داشت. مدیرعامل مجموعه نورنگار با اعلام این خبر، از اختصاص هزینه‌های این رویداد به مردم زلزله‌زده کرمانشاه خبر داد. به این ترتیب، اسامی برندگان نهایی جشنواره نیز در روز افتتاحیه نمایشگاه آثار برگزیده اعلام می‌شود.

چندی پیش اسامی 100 اثر راه‌یافته به بخش نمایشگاه و کتاب جشنواره نورنگار اعلام شد، این آثار از میان 3770 اثر ارسال شده به دبیرخانه جشنواره و با داوری ابراهیم حقیقی، محمد ستاری و اسماعیل عباسی انتخاب شدند که طبق روال هرسال، اسامی شش برنده نهایی جشنواره برای روز اختتامیه محفوظ ماند.

سه اثر برگزیده در بخش «ایران من» و سه اثر برگزیده دیگر در بخش «بناهای تاریخی و باستانی ایران» قرار بود در مراسم اختتامیه مورد تقدیر قرار گیرند، اما امسال با تصمیم مدیران جشنواره عکس نورنگار مراسم اختتامیه برگزار نخواهد شد.

محمد فروغی مدیرعامل مجموعه نورنگار در این‌باره گفت: از نظر ما وظیفه اصلی هنر، بازتاب زندگی پیرامون و حساسیت نشان دادن به زیبایی‌ و زشتی‌های زندگی اطراف ماست. زمانی که روند جشنواره عکس نورنگار با حادثه ناگواری مثل زلزله کرمانشاه همزمان شد، اولین چیزی که به ذهن مدیران جشنواره رسید این بود که جشنواره نمی‌تواند نسبت به چنین اتفاقی بی‌توجه باشد.

وی در ادامه با اشاره به این موضوع که هزینه‌های مراسم اختتامیه بر اساس سال‌های گذشته و نظر مدیران جشنواره برآورد شده است، توضیح داد: در نهایت هزینه برآورد شده به نفع مردم مصیبت‌دیده کرمانشاه صرف خواهد شد. البته با توجه به این‌که جشنواره هرسال برندگان نهایی را در روز اختتامیه اعلام می‌کرد، امسال در روز افتتاحیه نمایشگاه، این اسامی را اعلام و از آن‌ها تقدیر خواهیم کرد.

503

کد خبر: 883780

وب گردی

وب گردی