درگاهی: نیازمند نگاه ویژه‌ای برای تجهیز ژیمناستیک هستیم/ ثبت حرکت در دنیای ژیمناستیک هم‌ عرض با کسب مدال است

رئیس فدراسیون ژیمناستیک گفت: ثبت حرکت در دنیای ژیمناستیک و کتاب داوری این رشته پدیده رایجی نیست به صورتی که حتی این موضوع را می‌توان هم‌ عرض با کسب مدال در المپیک و بازی‌های آسیایی دانست.

به گزارش ایسکانیوز، زهرا درگاهی درباره وعده‌هایی که در انتخابات فدراسیون داده بود، گفت: تمام این وعده‌ها روی میزم وجود دارد و گام به گام در حال عملی کردن آن هستیم. یکی از این وعده‌ها حقوق برای ملی‌پوشان این رشته بود که در آخرین لحظه هیأت رئیسه تصویب و تأیید شد. البته بحث درباره جزئیات، رقم پرداختی و معیارهای پرداخت به جلسه آینده موکول شد. تا این لحظه دو ملی‌پوش واجد دریافت حقوق قهرمانی هستند و شاید این تعداد بیشتر هم شود. برای سایر ملی‌پوشان هم مبلغی به عنوان کمک هزینه حضور در اردوها تعریف خواهیم کرد.

وی با اشاره به ثبت دو حرکت به نام ایران در کتاب داوری ژیمناستیک گفت: ثبت حرکت در دنیای ژیمناستیک و کتاب داوری این رشته پدیده رایجی نیست به صورتی که حتی این موضوع را می‌توان هم‌ عرض با کسب مدال در المپیک و بازی‌های آسیایی دانست. کیخا با ثبت چندین حرکت در کتاب‌های داوری ژیمناستیک علاوه بر کسب جایگاه برای خودش در سطح بین‌المللی جایگاهی را هم به نام ایران در سطح جهان به ثبت رسانده است. انتظار من به عنوان رئیس فدراسیون از مسئولان ورزش این است که این افتخار را هم‌ردیف با کسب مدال در رقابت‌های معتبری همچون المپیک و بازی‌های آسیایی در نظر بگیرند و تسهیلاتی مانند ادامه تحصیل و استفاده از قانون استخدام قهرمانان که برای این افراد منظور می‌شود برای این قهرمان ملی نیز در نظر گرفته شود. کیخا خودش خواسته‌ای ندارد اما من به عنوان متولی این رشته پیگیر این موضوع خواهم بود و از مسئولان می‌خواهم ثبت این حرکت را به عنوان مقام‌های معادل برای این قهرمان تعریف کنند تا با دستیابی به شغلی مناسب و استخدام و آرامش بیشتری به تمریناتش بپردازد.

رئیس فدراسیون ژیمناستیک درباره برنامه‌های این فدراسیون برای استعدادیابی گفت: برنامه‌ها در وزارت آموزش و پرورش و مدارس در حال اجرا است اما مشکل اصلی هدایت استعدادها است و بخش دشوار کار هم اینجا می‌باشد. در طرحی که برای بررسی نسل‌های آینده داریم چند روند در حال اجرا است. مسابقات قهرمانی کشور را در ژیمناست هنری نوجوانان داشتیم که ۲۰ نوجوان نخبه شناسایی شدند و با دعوت به اردوها برنامه‌های تمرینی را دریافت خواهم کرد و هرچند وقت یک بار این برنامه‌ها تکرار می‌شود.

وی افزود: از مربیان متخصص در این بخش در خارج از کشور دعوت می‌کنیم و در کنار مربیان خوب داخلی به پرورش استعدادها کمک کنند. راه‌اندازی پایگاه‌های مدرسه‌های قهرمانی از دیگر برنامه‌های فدراسیون است در دو سال اول حضورم تصمیم به راه‌اندازی پنج پایگاه مستقر و ثابت داریم به طوری که مربیان منتخب توسط فدراسیون استخدام می‌شوند و به صورت کامل در استانی که به عنوان پایگاه مشخص شده‌اند مستقر خواهند شد و حضور دائم خواهند داشت. تا دانشگاهی برای ترتیبت مربیان در آن استان باشد. همچنین این مربیان به صورت دوره‌ای استان‌های مجاور را هم تحت پوشش قرار می‌دهند یعنی پنج پایگاه اصلی داریم که هر کدام پنج استان مجاور را هم تحت پوشش قرار خواهند داد. براساس کارهای کارشناسی در این زمینه برنامه‌ریزی و استان‌ها را مشخص خواهیم کرد.

درگاهی گفت: در دو سال بعدی ۱۰ پایگاه ثابت خواهیم داشت که هر کدام دو استان مجاور را تحت پوشش قرار خواهند داد. می‌توانیم از این راه استعدادها را در استان‌های دورافتاده و محروم تحت پوشش قرار دهیم تا این استعدادها نیز از حضور مربیان خوب محروم نباشند.

رئیس فدراسیون ژیمناستیک با بیان اینکه مشکل اصلی در این رشته بحث سخت‌افزاری و عدم امکانات است، گفت: با توجه به گرانی و وارداتی بودن تجهیزات ژیمناستیک نیازمند مساعدت در زمینه ورود لوازم و تجهیزات مناسب با تعرفه‌های گمرکی نازل هستیم. از طرفی برای خرید تجهیزات و تجهیز سالن‌ها نیازمند اعتبار بیشتری هستیم که بودجه فدراسیون به تنهایی کفاف نمی‌دهد. امکانات ما بسیار فرسوده است و عمر مفید آنها سال‌ها است به پایان رسیده در بیشتر از ۳۰ استان شاهد این شرایط هستیم. البته با یک اسپانسر اصلی قرارداد بسته‌ایم و در حال مذاکره برای جذب حامی مالی دوم هستیم. اما نیازمند نگاه ویژه‌ای برای تجهیز ژیمناستیک به عنوان ورزش مادر و تغذیه‌کننده سایر رشته‌های ورزشی هستیم.

وی خاطرنشان کرد: مهرماه آکادمی ژیمناستیک افتتاح شد که فاقد امکانات و تجهیزات لازم بود که با دستور مقام وزارت تعبیه چاله ابر و خوابگاه در دستور کار ما قرار گرفته و یک نفر نیز به عنوان اداره امور این آکادمی منصوب شده است.

درگاهی درباره برنامه‌ریزی برای مسابقات پیش‌رو گفت: آنچه مربیان ملی ما برنامه‌ریزی کرده‌اند در دو بخش است؛ کسب مدال در بازی‌های آسیایی و حضور موفق در مسابقات پیش‌رو. هرچند که کسب مدال در بازی‌های آسیایی برای ما ارزشمند است اما گوشه چشمی هم به کسب سهمیه المپیک داریم هرچند که از همین‌جا باید اعلام کنم خیلی هم امیدوار نیستیم و نباید به خودمان امیدواری واهی بدهیم چون انجام چنین کاری در رشته‌ای مانند ژیمناستیک نیازمند سال‌ها برنامه‌ریزی است. تلاش می‌کنیم هدف اصلی‌مان که کسب موفقیت و مدال در بازی‌های آسیایی است را دنبال کنیم و نمی‌خواهیم این هدف‌ را در معرض خطر قرار دهیم.

601

کد خبر: 883792

وب گردی

وب گردی