توضیحات استاندار کرمان درباره آماده باش مدیریت بحران استان

استاندار کرمان با اشاره به اینکه ستاد مدیریت بحران استان کرمان تا اطلاع ثانوی آماده‌باش است گفت: مدیران استان باید با حریت و آزادگی از وزارتخانه مربوطه مطالبه‌گری کرده و بحران را جدی بگیرند.

به گزارش ایسکانیوز، علیرضا رزم‌حسینی امشب در جلسه ستاد مدیریت بحران استانداری کرمان اظهار‌داشت: پیش‌بینی حوادث بسیار ضروری است و باید از خطرات احتمالی در هنگام بحران جلوگیری کرد.

وی با اشاره به اینکه پس‌لرزه‌ها باعث آسیب‌پذیری خانه‌ها در استان کرمان شده است افزود: در مرحله اول یک کمیته متشکل از دفتر فنی استانداری، فرماندار هر منطقه، بنیاد مسکن، نوسازی مدارس و راه و شهرسازی تشکیل شود تا از اماکن عمومی مثل مدارس، دانشگاه‌ها و سایر اماکن که با حضور مردم در ارتباط است بازدید کرده و میزان خسارت آنها دقیق برآورد شود.

استاندار کرمان تاکید کرد: باید ساختمان‌هایی که استاندارد لازم را دارند برای تجمعات در نظر گرفته شده و از برگزاری مراسم در ساختمان‌هایی که ایمنی لازم ندارند، جلوگیری کرد و میزان آسیب‌پذیری ساختمان‌های عمومی دقیقا بررسی شود.

وی با بیان اینکه بایداعلام شود که مردم هم بدانند که این اماکن استحکام لازم ندارند افزود: اگر مدارس در اثر زلزله آسیب دیده‌اند، تعطیل و دوشیفت شوند و برای مردم تبیین شود که این اقدام بهتر از تلفات جانی در مدارس است.

رزم‌حسینی با بیان اینکه ستاد بحران استان کرمان تا اطلاع ثانوی آماده‌باش است خاطرنشان کرد: گزارش خسارت زلزله 6.1 ریشتری دهم آذر کرمان آماده شده و فردا صبح به هیئت دولت ارسال می‌شود و گزارش زلزله ظهر امروز نیز با جمع‌بندی نهایی ارسال می‌شود.

وی با اشاره به اینکه 86 هزار واحد مسکونی قدیمی در شهر کرمان ساماندهی و نسبت به مقاوم‌سازی آنها با همکاری شهرداری اقدام شود گفت: در شهرستان زرند نیز ستاد بحران موظف است با همکاری دادستانی خانه به خانه اخطارهای لازم را داده و نسبت به تخریب آنها اقدام شود.

استاندار کرمان با بیان اینکه اگر زلزله‌ای رخ دهد این خانه‌ها تخریب می‌شوند تاکید کرد: مردم در زرند خانه خود را که بازسازی کرده‌اند، خانه‌های قبلی و قدیمی را جمع‌آوری نکرده‌اند که همین امر باعث خسارات زیادی در هنگام زلزله می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در زمان برگزاری جلسه با وزرای ارتباطات و علوم و معاون اول رئیس جمهور صحبت شد افزود: مدیرانی که دنبال بهانه هستند جایی در استان ندارند، مدیری که امکانات و پول ندارد نمی‌خواهیم و یک مدیر باید توانایی اداره بحران را داشته باشد.

رئیس ستاد مدیریت بحران استان کرمان با اشاره به اینکه مدیر باید با حریت و آزادگی از وزارتخانه مربوطه مطالبه‌گری کند گفت: بحران را جدی بگیرید و مدیر باید سماجت داشته باشد و اگر اتفاق ناگواری حادث شود باید تاسف بخوریم.

وی با بیان اینکه قبل از بحران باید پیش‌بینی‌های لازم را انجام داد افزود: ما در زمان بحران نیاز به ارتباطات داریم و امروز حتی 5 شماره تلفنی که تعهد داده بودند در زمان بحران قطع نمی‌شوند، قطع شد و امکان مدریت بحران در استان کاملا از دست رفت.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه در گفت‌و‌گوی تلفنی با وزیر ارتباطات وزیر قرار شد که ظرف دو روز آینده به استان کرمان سفر کند و مشکل مربوط به استان را به‌گون‌های حل کند اظهار داشت: کرمان استانی حادثه‌خیز است و باید شرایط بحرانی آن، برای همه وزرا احساس شود.

وی با بیان اینکه مردم ما تجربه زلزله بم و زرند را دارند و از این موضوع نگران هستند گفت: بر اثر زلزله هفته گذشته کرمان با همکاری دستگاه قضایی کارگاه‌های ساختمانی که مشکل ایمنی داشتند، تعطیل شده است.

رزم‌حسینی با اشاره به اینکه بنیاد مسکن آواربرداری را شروع کند تا سریعتر مشکل اسکان مردم حل شود گفت: هوا سرد است و شرایط زندگی مردم در این منطقه بسیار سخت است.

901

کد خبر: 883907

وب گردی

وب گردی