رشد ۳۰درصدی بودجه علم و فناوری در لایحه سال آینده

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس معتقد است رشد ۳۰ درصدی بودجه در حوزه علم و فناوری در لایحه اهدایی دولت، نشان از نگاه مساعد دولت به این مهم دارد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خانه ملت، محمدجواد ساداتی‌نژاد درخصوص بودجه وزارت علوم در سال 97، گفت: اگرچه بودجه دانشگاه‌ها حدود 12درصد رشد داشته و این میزان به نسبت متوسط رشد 8 درصدی کل بودجه در بخش هزینه‌های جاری قابل قبول است اما بودجه حوزه تملک و دارایی دانشگاه‌ها 20درصد و بخش تامین تجهیز آن‌ها حدود 10 درصد نسبت به سال 96 افت داشته‌اند.

نماینده مردم کاشان، آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بودجه دانشگاه‌های وزارت علوم نسبت به دانشگاه‌های وزارت بهداشت در حوزه‌های آموزش و پژوهش رشد کمتری داشته، گفت: دانشگاه‌های وزارت بهداشت حدود 18درصد و دانشگاه‌های وزارت علوم 12 درصد در این زمینه رشد بودجه‌ای داشته‌اند.

وی رشد منفی در حوزه تملک دارایی وزارت علوم را آسیبی برای موضوعات مختلف آموزشی دانست و گفت: کاهش بودجه در این حوزه نمی‌تواند به دلیل مازاد دانشگاه‌ها و فضای آموزشی در بسیاری از شهرها باشد لذا باید دلایل این کار را بررسی کرد.

ساداتی‌نژاد با بیان اینکه رشد بودجه پژوهشی به ویژه در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان و پارک‌های علم و فناوری قابل ملاحظه است و این رشد بودجه نشان از درک اهمیت موضوع برای دولت دارد، افزود: اگرچه بودجه افزایش داده شده اما زمانی می‌توان از این اتفاق خوشحال بود که تمام و کمال نیز تخصیص داده شده و بر نحوه دخل و خرج آن مدیریت و نظارت شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: متاسفانه بسیار پیش آمده که بودجه خوبی تعریف اما تخصیص داده نمی‌شود اما رشد 30درصدی بودجه در حوزه علم و فناوری نشان از نگاه مساعد دولت به این مهم دارد.

کد خبر: 883949

وب گردی

وب گردی