آمادگی لازم برای تأمین خوابگاه متاهلی در دانشگاه شهرکرد وجود دارد

رئیس صندوق رفاه دانشجویان با اشاره به احداث 28 خوابگاه در کشور، گفت: یک خوابگاه به ارزش هفت میلیارد تومان در دانشگاه شهرکرد در حال احداث است که تاکنون بیش از 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

به گزارش ایسکانیوز،ذوالفقار یزدان‌مهر روز گذشته در مراسم روز دانشجو در دانشگاه شهرکرد، اظهار کرد: در صندوق رفاه دانشجویان کشور مصوبات تأثیرگذاری تصویب شده است تا بتوان از مراکز رشد، شرکت‌های دانش بنیان و کارگاه‌های مهارت محور در صورت تعامل دانشجویان، حمایت شود.

وی با اشاره به اینکه در چهارمحال و بختیاری صنعت پایدار وجود ندارد که بتوان با آن ارتباط برقرار کرد، افزود: در دنیا قدرت هر کشور، شرکت‌های دانش‌بنیان و نیروهای متخصص آن است و باید به سمت تقویت این شرکت‌ها حرکت کرد تا گامی در توسعه پایدار برداشته شود.

یزدان‌مهر با بیان اینکه تشکل‌های دانشجویی باید مطالبه‌گر باشند، تأکید کرد: امید است که بتوان با کمک دانشگاه‌ها زمینه توسعه پایدار و متوازن را در استان فراهم کرد، همان‌گونه که رویکرد استاندار این استان است.

وی با اشاره به اینکه مطالعه جامع در خصوص مشکل آب استان باید انجام شود، گفت: لازم است حق چهارمحال و بختیاری در موضوع آب در نظر گرفته شود.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان کشور گفت: در سال گذشته در سه مرحله به تشکل‌های دانشگاه‌ها کمک مالی شد و با پیگیری دانشگاه شهرکرد در امور رفاهی سعی شد تا در حد توان گام‌هایی برای بهبود فضای دانشگاهی برداشته شود، به طوری که برای دانشجویان دانشگاه شهرکرد و فارسان با دادن کمک رهن به دانشگاه، خوابگاه فراهم شد.

وی با اشاره به احداث 28 خوابگاه در کشور، اظهار کرد: یک خوابگاه به ارزش هفت میلیارد تومان در دانشگاه شهرکرد در حال احداث است که تاکنون بیش از 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

یزدان‌مهر صنعتی شدن آشپزخانه دانشگاه شهرکرد، ایجاد دو اتاق مجهز به تجهیزات ورزشی در خوابگاه دانشجویان و ایجاد رستوران‎‌های مکمل را برخی از کارهای انجام‌شده توسط صندوق رفاه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری کشوردر دانشگاه شهرکرد برشمرد.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان کشور افزایش وام دانشجویی از 25 تا 500 درصد را از دیگر اقدامات صندوق رفاه کشور عنوان کرد و گفت: در سال 93 سه میلیارد و 700 میلیون تومان وام به دانشجویان دکتری داده شد، در حالی‌ که امسال تاکنون 130 میلیارد تومان وام به دانشجویان دکتری داده شده است.

یزدان‌مهرخاطرنشان کرد: آمادگی لازم برای تأمین خوابگاه متاهلی در دانشگاه شهرکرد وجود دارد و در بودجه سال 97 در این خصوص اعتباری دیده شده است.

204

کد خبر: 884044

وب گردی

وب گردی