کارت زرد شورا به شهردار کرج/ پیمانکار دهکده تفریحی باغستان در هاله‌ای از ابهام

رئیس شورای شهر کرج در صحن علنی با تذکری رسما از شهردار خواسته در خصوص سخنان تند و همچنین برای استفاده از عبارت «گزافه‌گویی» جوابگو باشد.

به گزارش ایسکانیوز، احد رسولی در نطق پیش از دستور سی ام جلسه علنی شورای شهر کرج با بیان اینکه ارتقا سرمایه اجتماعی مدیریت شهری امری الزامی است، اظهار کرد: امیدوارم مدیریت شهری این مهم را سر لوحه امورات خود قرار دهد.

وی با بیان اینکه پیمانکاران منطقه پنج از اهالی محل پول دریافت کردند تا کیفیت آسفالت منطقه را با شیوه بهتری انجام دهند، افزود: به طور قطع این دسته از اقدامات باعث کاهش سرمایه اجتماعی می شود، شهرداران مناطق باید پیمانکاران متخلف را در لیست سیاه قرار دهند.

حسین محمدی رئیس کمیسیون محیط زیست شورای شهر کرج پیرو سخنان شهردار در جلسه قبل در خصوص آنچه در سازمان سیما و منظر می گذرد، گفت: شورای پنجم با شعار پاک دستی قرار است به مردم خدمت کند.

پیمانکار دهکده تفریحی باغستان در هاله‌ای از ابهام

وی با تاکید بر اینکه خدمت به مردم بایستی خط قرمز همکاران در مدیریت شهری باشد چرا که در این بخش با هیچ کسی تعارف نخواهیم داشت، خاطرنشان کرد: مواردی چون مشخص نبودن پیمانکار دهکده تفریحی باغستان و ۷۰ میلیارد تومان قرداد در سازمان سیما و منظر شهری باید بررسی شود.

وی اجاره دکه، تابلو و یک هکتار زمین از اراضی این محدوده را منشا بروز نگرانی های عدیده بیان کرد و گفت: در خواست می کنم عباس زارع به عنوان ناظر این سازمان بررسی های لازم را در رابطه با مواردی که مطرح شد، انجام دهد تا افرادی که قصور کرده پاسخگوی عملکرد خود باشند.

عضوشورای شهر کرج با طرح سوالاتی مبنی بر اینکه چه تعداد تابلوی تبلیغاتی در شهر وجود دارد، این تابلو ها به چه افرادی اجاره داده شده و درآمد شهرداری در این بخش چه میزان است، اظهار کرد: آیا در واگذاری تابلو به اشخاص حقیقی و حقوقی تشریفات قانونی رعایت شده و ضمانت حسن انجام کار گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه این سوال مطرح شده که آیا در سازمان سیما و منظر شهری که با سازمان پارک ها ادغام شده مقررات به کارگیری نیروها رعایت شده است، افزود: بر اساس ماده ۲۲ قانون آلودکی هوا و ضوابط حاکم؛ پهنه هایی که دارای کاربری سبز گردشگری هستند باید در اختیار شهرداری قرار گیرد و شهرداری باید با همکاری دیگر نهادها این اراضی را به فضای سبز تبدیل کند.

عضو شورای شهر کرج با اعلام اینکه پرونده هایی با متراژ ۱۴۷ هزار متر امروز بعد از گذشت ۱۱ سال سیما و منظر شهر را به هم ریخته است، اظهار کرد: در بخش دیگر از ۱۵۸ هزار متر زمین بالغ بر ۴۰ هزار متر تخلف ساختمانی‌ صورت گرفته که بخش عظیم این تخلفات تجاری بوده است.

وی خطاب به سرمایه گذاران با بیان اینکه با کسانی که می خواهند یک تومان سرمایه گذاری کنند و صد تومان ببرند و در این بین نیز خون مردم را در شیشه کنند، مخالف هستیم، ادامه داد: املاک شهرداری کرج نامعلوم همچنین منابع انسانی به عنوان بزرگترین سرمایه شهر در حال نابودی است.

وحیدی ادامه داد: مهم ترین مسیر برای خدمت شناخت است به همین منظور اعضای شورای شهر می توانند بهترین شناخت را به شهردار ارائه دهند، بدون شک مسیری که انتخاب شده با چالش رو به رو است چرا که شهردار کرج باید بداند اولین مشاوران وی اعضای شورای شهر کرج هستند.

در پایان محمد نبیونی رئیس شورای شهر کرج در خصوص اتهام به یکی از اعضای شورای شهر کرج و به کار بردن عبارت گزافه‌گویی رسما به شهردار کرج تذکر داد و خواستار پاسخی از سوی وی شد.

منبع: مهر

901

کد خبر: 884050

وب گردی

وب گردی