با پول دولتی نمی توان اقتصاد را دانش بنیان کرد

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: باید سرمایه گذاری بخش خصوصی را در طرح های فناوری وارد کنیم؛ زیرا با پول دولتی نمی توان اقتصاد دانش بنیان داشت.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز؛ سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در آیین افتتاحیه نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری گفت: بیست برابر شدن تعداد دانشجویان داخلی از زمان انقلاب تاکنون اتفاق خیلی خوبی است، اما این آمار در «تولید ناخالص داخلی» (GDP) تاثیر مثبتی نداشته است چون زیست بوم و اکوسیستم لازم برای موفقیت های فناورانه در کشور وجود ندارد.

وی تصریح کرد: باید استارتاپ ها گسترش یابند و برای شکل گیری این زیست بوم ضرورت دارد همه ی ارگان ها همکاری کنند تا از خروج دانشجویان و فرار مغزها جلوگیری کنیم.

ستاری آمار مهاجرت نخبگان را دور از وافعیت دانست و گفت: آماری که در رسانه ها در خصوص فرار مغزها منتشر می شود با واقعیت متفاوت است، اما نشان از حساسیت موضوع برای جامعه دارد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور خاطر نشان کرد: استارتاپ های حوزه ی خدمات هفته ای ۱۰ درصد رشد دارند و باید در حوزه های پژوهش و فناوری هم بهبود وضعیت شکل گیرد.

وی نقش دانشگاه ها در اقتصاد و جامعه را مهم دانست و افزود: نقش دانشگاه ها در جامعه و اقتصاد معنادار شده است، اما تا رسیدن به هدف و شکل گیری اکوسیستم فاصله وجود دارد.

رئیس بنیاد ملی نخبگان افزود: فناوری می تواند هم فرهنگ و هم اقتصاد را تغییر دهد بنابراین باید جامعه را با اهداف فناورانه همراه کنیم و سرمایه گذاری بخش خصوصی را در این طرح وارد کنیم؛ زیرا با پول دولتی نمی توان اقتصاد دانش بنیان داشت.

خبرنگار: حمید انصاری

کد خبر: 884182

وب گردی

وب گردی