انتقاد از رد و بدل شدن قوانین بین مجلس و شورای نگهبان

نماینده مردم میاندوآب در مجلس از رد و بدل شدن قوانین بین مجلس و شورای نگهبان انتقاد کرد.

به گزارش ایسکانیوز، جهانبخش محبی‌نیا نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه، 22آذر) قوه مقننه طی تذکر شفاهی گفت: متأسفانه بسیاری از مصوبات مجلس از سوی شورای نگهبان رد می‌شود که این رویه باید تغییر کند.

وی ادامه داد: برای مثال قانون استاندارد چندین بار بین مجلس و شورای نگهبان رفت و آمد داشته و در حال حاضر هم ممنوعیت حمل ساتور به دغدغه اصلی ما تبدیل شده در حالی که مسائل بسیاری چون تبعیض، فساد و ربای بانکی باید مورد توجه قرار گیرد.

نماینده مردم میاندوآب در مجلس با بیان اینکه در صورتی که این رویه ادامه یابد شأنی برای کشور و شورای نگهبان باقی نمی‌ماند، تصریح کرد: از فقها و حقوقدانان شورای نگهبان درخواست داریم که به فکر این مملکت باشید چرا که مردم از ما ناراضی هستند و معتقدند که نهادهای کشور در راستای خدمت به آنان فعالیت نمی‌کنند.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی که ریاست جلسه را بر عهده داشت در پاسخ به این تذکر محبی نیا گفت: ما در موضوع سلاح سرد قانون نداشتیم و عده‌ای شرور در جامعه با حمل این ادوات مشکلاتی را ایجاد کرده بودند به همین دلیل به بررسی این مسئله و قانون گذاری برای آن پرداختیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتقاد نماینده میاندوآب مبنی بر اینکه بسیاری از مصوبه‌های مجلس مداوم بین شورای نگهبان و مجلس در حال رفت و آمد است، گفت: برخی مسائل به صورت مکرر بین مجلس و شورای نگهبان رد و بدل می‌شود در صورتی که برای این موضوعات باید راهکار مناسبی ارائه شود.

304

کد خبر: 884205

وب گردی

وب گردی