بخشی از مباحث ایمنی در متون درسی مقطع دهم گنجانده شده است/ ضرورت آموزش نکات ایمنی به  همه مردم

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت:امسال بعد از مدت ها با تعاملی که با وزارت آموزش و پرورش انجام شده است، بخشی از مباحث ایمنی در متون درسی  مقطع دهم گنجانده شده است یعنی در حال آموزش نکات ایمنی از طریق دروس مکتوب به دانش آموزان هستیم.

سید جلال ملکی در گفت و گو با خبرنگار حوادث ایسکانیوز با اشاره به آموزش عمومی مردم نسبت به مسائل ایمنی آتش نشانی گفت: آموزش یکی از ارکان اصلی کلانشهر ها در بحث ایمنی به شمار می رود بسیاری از افراد تصور می کنند باید حادثه ای رخ دهد تا آتش نشانان یا نیروهای ایمنی وارد ماجرا شوند.

وی ادامه داد: البته این مورد در اساس نامه نیز آمده است اما ما پا را فراتر از این موضوع گذاشته ایم و سال هاست که در بحث آموزش تا جایی شهروندان خواستار باشند اقدامات خوبی انجام می دهیم و خوشبختانه شهرواندان مطالبه گر با ما همکاری خوبی دارند .

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت:بیش از 20-25 هزار آتش نشان داوطلب در سال های اخیر داشته ایم که بسیاری از آن ها به درجه استادی رسیده اند و از طرف آتش نشانی سر کلاس ها ، دانشگاه ها و اماکن عمومی به آموزش می پردازند.

وی اضافه کرد:سال هاست که کارشناسان ما با هماهنگی با مسئولان مدارس در مراکز آموزشی و مدارس از کلاس اول تا بالاترین مدارج تحصیلی به صورت رایگان نکات لازم را آموزش داده و به صورت عملی تمامی مسائل ایمنی را برای آن ها اجرا می کنند و علاوه بر مراکز آموزشی، آموزش در کارگاه ها، مراکز، ادارات و کارگاه های صنعتی به صورت رایگان انجام می شود به شرطی که خود افراد خواهان فراگیری آن باشند.

ملکی افزود :به عنوان مثال یکی از مسئولان اعلام می کند که کارخانه ما با 50 کارگر نیازمند فراگیری مسائل ایمنی آتش نشانی است، در چنین شرایطی با مهیا شدن یک فضای 20-30 متری ، کارشناس می تواند به راحتی مسائل ایمنی را برای کارکنان این کارخانه آموزش دهد. تمامی این اقدامات به صورت رایگان انجام خواهد شد به شرطی که امکانات آن فراهم شده باشد و خود مردم نیز خواهان آن باشند و سال هاست که سازمان آتش نشانی چنین خدماتی را ارائه می دهد .

وی بیان کرد: امسال بعد از مدت ها با تعاملی که با وزارت آموزش و پرورش انجام شده بخشی از مباحث ایمنی در متون درسی مقطع دهم گنجانده شده است یعنی در حال آموزش نکات ایمنی از طریق دروس مکتوب به دانش آموزان هستیم. تمامی این موارد خبرهایخوبی است که توسط سازمان آتش نشانی صورت گرفته و مسلما زمان زیادی لازم است تا این فرهنگسازی شود اما در حال حاضر آغاز شده است.

وی در پایان تاکید کرد : همان گونه که سازمان آتش نشانی بحث آموزش فیزیکی و چهره به چهره را آغاز کرده است، در سال های آینده ، میزان مباحث آموزشی در دروس پایه های مختلف بیشتر خواهد شد تا در سراسر کشور حتی در روستاهای دور افتاده نیز بتوانند از این مباحث آموزشی بهره مند شوند.

701

کد خبر: 884265

وب گردی

وب گردی