از دو محصول فناورانه با حضور وزیر علوم و معاون رییس جمهور رونمایی شد

در مراسم افتتاح هجدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش‌، فناوری و فن بازار از محصولات فناورانه ی دانشگاه صنعتی شریف رونمایی شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی؛ در دومین روز از هفته پژوهش، هجدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش‌، فناوری و فن بازار با حضور دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور، دکتر منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افتتاح شد.

در این مراسم از 64 محصول فناورانه که از نظر پیچیدگی جزو فناوری‌های متوسط به بالا بوده، سطح آمادگی فناوری در مرحله تجاری‌سازی است و تی‌. آر.ال آن 6 به بالا برآورد شده رونمایی گردید، که در این میان دو سامانه ی «بیوراکتور غشایی» و «پرینتر و اسکن زیستی» از دانشگاه صنعتی شریف نیز در میان فناوری های منتخب وجود داشت.

بر اساس این گزارش، در نمایشگاه و فن‌بازار هفته پژوهش امسال که با حضور 193 مرکز تحقیقاتی در حال برگزاری است، دانشگاه صنعتی شریف نیز دستاوردهای فناورانه خود را معرض دید بازدید کنندگان قرار داده است.

ربات دریایی فتاح، روبات مانکن روما، سامانه ی خودکار انتقال آب، رنگ نانویی ضد امواج، پرینتر سه بعدی زیستی، تب سنج بی سیم کیدک، سکوی اسلاید اسکنر میکروسکوپ، میکرو مینپولاتور، آبگریز شیشه، آبگریز پارچه، آبگریز بدنه، حسگر قندخون از جمله دستاوردها و محصولاتی است که در غرفه ی دانشگاه صنعتی شریف ارایه گردیده است.

گفتنی است، در این نمایشگاه برخی از مراکز و واحدهای فناور دانشگاه صنعتی شریف نیز به معرفی خدمات خود خواهند پرداخت.

شایان ذکر است این نمایشگاه از امروز چهارشنبه 22 آذر در محل دائمی نمایشگاههای تهران آغاز شده و تا روز 26 آذرماه ادامه خواهد داشت. علاقه مندان میتوانند جهت بازدید از غرفه ی دانشگاه صنعتی شریف به سالن 8 و 9 مراجعه نمایند.

کد خبر: 884277

وب گردی

وب گردی