پیشرفت  35 درصدی پروژه تونل فاضلاب غرب تهران

مدیر امور نظارت بر خطوط انتقال شرکت فاضلاب تهران از پیشرفت 35 درصدی پروژه تونل فاضلاب غرب تهران خبر داد و گفت: در هفته گذشته 80 متر حفاری و سگمنت گذاری (قطعات بتنی پیش ساخته)در این پروژه انجام شد که نسبت به عملکرد پیشین یک رکورد محسوب می شود.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از شرکت فاضلاب تهران، مسعودرضا ثامنی اضافه کرد: تاکنون یک هزار و 184 متر از مسیر حفاری معادل 981 حلقه رینگ، سگمنت گذاری شده است.


در بیشتر تونل‌هایی که با دستگاه‌های حفاری مکانیزه حفاری می‌شود و بدنه‌ای ریزشی دارند، دیواره تونل توسط قطعات بتنی پیش‌ساخته‌ای به نام سگمنت محکم می‌شود. این سازه‌های بتنی سنگین و نیمه‌سنگین شامل یک قالب سازه‌ای فرم‌داده شده توسط آرماتور و بتن قالب‌گیری‌شده در شرایط خاص است.


مدیر امور نظارت بر خطوط انتقال شرکت فاضلاب تهران با بیان اینکه سرعت اجرای عملیات با دو شیفت شدن فعالیت کارخانه سگمنت سازی و عملیات حفاری مکانیزه تونل در روزهای اخیر افزایش یافته است، گفت: با ورود منظم پوشش محافظ یکپارچه عملیات سگمنت سازی به سرعت مطلوب اجرایی رسیده است.


او اضافه کرد: هم اکنون با دو شیفت شدن تولید سگمنت، اندوخته ما به 300 رینگ رسیده که این امر فرآیند حفاری و رینگ گذاری را تسریع کرده است.

402

کد خبر: 884305

وب گردی

وب گردی