به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از شرکت فاضلاب تهران، مسعودرضا ثامنی اضافه کرد: تاکنون یک هزار و 184 متر از مسیر حفاری معادل 981 حلقه رینگ، سگمنت گذاری شده است.
در بیشتر تونلهایی که با دستگاههای حفاری مکانیزه حفاری میشود و بدنهای ریزشی دارند، دیواره تونل توسط قطعات بتنی پیشساختهای به نام سگمنت محکم میشود. این سازههای بتنی سنگین و نیمهسنگین شامل یک قالب سازهای فرمداده شده توسط آرماتور و بتن قالبگیریشده در شرایط خاص است.
مدیر امور نظارت بر خطوط انتقال شرکت فاضلاب تهران با بیان اینکه سرعت اجرای عملیات با دو شیفت شدن فعالیت کارخانه سگمنت سازی و عملیات حفاری مکانیزه تونل در روزهای اخیر افزایش یافته است، گفت: با ورود منظم پوشش محافظ یکپارچه عملیات سگمنت سازی به سرعت مطلوب اجرایی رسیده است.
او اضافه کرد: هم اکنون با دو شیفت شدن تولید سگمنت، اندوخته ما به 300 رینگ رسیده که این امر فرآیند حفاری و رینگ گذاری را تسریع کرده است.
402