مازاد ذخایر جهانی نفت به ۱۳۰ میلیون بشکه رسید

دبیرکل اوپک گفت، این سازمان به هدف خود مبنی بر برقراری توازن مجدد در بازار نفت نزدیک شده و مازاد ذخیره جهانی نفت در سایه کاهش تولید های اوپک همچنان در حال کاهش است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از بلومبرگ، محمد بارکیندو دبیرکل اوپک گفت، این سازمان به هدف خود مبنی بر برقراری توازن مجدد در بازار نفت نزدیک شده و مازاد ذخیره جهانی نفت در سایه کاهش تولید های اوپک همچنان در حال کاهش است.

بارکیندو افزود، مازاد ذخایر نفتی جهان شامل نفت خام و فرآورده های نفتی کاهش یافته و به 130 میلیون بشکه بالاتر از متوسط جهانی رسیده است. اوپک ماه گذشته در گزارش خود برآورد کرده بود که میزان ذخایر جهانی نفت حدود 154 میلیون بشکه بالاتر از متوسط 5 سال گذشته است.

این کاهش ذخایر نشان می دهد که اوپک و متحدانش از جمله روسیه در تلاش هایشان برای کاهش تولید و پایان دادن به مازاد عرضه جهانی نفت که موجب افت قیمت ها از سال 2014 تاکنون شده در حال پیشرفت هستند. اوپک قصد دارد در ماه ژوئن برای ارزیابی وضعیت بازار و بررسی توقف کاهش تولید ها تشکیل جلسه دهد. این سازمان ماه گذشته توافق کاهش تولید را تا پایان سال 2018 میلادی تمدید کرد.

باریکندو افزود: «ما در حال مشاهده بازگشت ثبات به بازارها هستیم.»

بارکیندو پیشتر گفته بود مازاد ذخایر نفتی جهان در نتیجه کاهش تولید های اعمال شده از رقم بی سابقه بیش از 380 میلیون بشکه پایین تر آمده است. او روز چهارشنبه گفت، مازاد ذخیره فرآورده های نفتی در جهان هم اکنون کمتر از 30 میلیون بشکه است. بارکیندو افزود، کشورهایی که بخشی از توافق کاهش تولید هستند به طور متوسط در طی بازه زمانی ژانویه تا اکتبر بیش از 100 درصد به توافق پایبند بوده اند.

بارکیندو گفت، هرچند میزان ذخایر کاهش یافته، اما رشد قوی اقتصادی به ویژه از جانب چین نیز در حال تقویت بازار است. به عقیده دبیرکل اوپک، پیش بینی می شود تقاضای جهانی برای نفت در سال 2018 میلادی به میزان 1.5 میلیون بشکه در روز افزایش یابد.

منبع: تسنیم

402

کد خبر: 884371

وب گردی

وب گردی