درخشش نشریات دانشجویی واحد تهران جنوب در دومین جشنواره نشریات دانشجویی

نشریات«پاد» و «پندار» از نشریات فعال دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب در این جشنواره افتخار آفریدند.

به گزارش ایسکانیوز، دومین جشنواره سراسری نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر قدس و با رقابت 527 نشریه و بیش از 24 هزار اثر از نشریات دانشجویی با هنرنمایی 2 نشریه دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب به عنوان نشریات برتر در بخشهای مختلف این جشنواره که حائز رتبه کشوری گردیدند، با استقبال کم نظیر دانشجویان به کار خود پایان داد.

نشریه دانشجویی «پندار» به صاحب امتیازی کانون نشریات دانشجویی و مدیر مسئولی سید علی هاشمی موفق به اخذ یک رتبه کشوری و نشریه دانشجویی «پاد» به صاحب امتیازی انجمن اسلامی دانشجویان و مدیر مسئولی سینا صادقیان موفق به اخذ تعداد 2 رتبه کشوری در جشنواره سراسری نشریات دانشجویی شده است.

سید علی هاشمی مدیر مسئول نشریه دانشجویی «پندار» فعالیت روزنامه نگاری و رسانه ای را اصلی ترین حوزه های کنشگری دانشجویی دانست و بیان داشت: نشریات دانشگاهی به عنوان خط مقدم تحول خواهی در دانشگاه ها، به طور غیر قابل انکاری نه تنها تاثیر شگرفی بر فضای دانشگاهی داشته، بلکه پا را فراتر گذاشته و دامنه کنشگری خویش را تا سطح جامعه نیز گسترانده است.

وی دانشگاه را بن مایه و بنیاد پرورش نخبگان فرهنگی، دینی، اجتماعی، هنری و سیاسی دانست و اظهار داشت: اگر به فکر فردا هستیم، باید کوله بار را از امروز ببندیم و با سرمایه گذاری مناسب در نهاد های دانشجویی، به دنبال تربیت نسلی مجرب و توسعه یافته برای مدیریت جامعه فردای ایران باشیم.

وی افزود: گاهنامه «پندار» تلاش دارد تا با نگاهی اجمالی به حوزه نشریات دانشجویی و عرصه ها و بستر های فعالیت در آن، فتح بابی در آسیب شناسی این حوزه مهم کنشگری جوانان کشور نموده و زمینه لازم را به وسع خویش جهت بهبود روز افزون فضای کار رسانه ای در دانشگاه فراهم نماید.

سینا صادقیان مدیر مسئول نشریه پاد گفت: «این نشریه از اسفند سال 1392 با مضامین سیاسی، فرهنگی و صنفی به صورت گاهنامه منتشر شد و در راستای تحقق اهداف مرامنامه «انجمن اسلامی دانشجویان تهران جنوب» فعالیت می کند.

وی با اشاره به دقت و حساسیت زیاد در انتخاب محتوای این نشریه گفت: نشریه پاد در زمینه های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و صنفی فعالیت می کند. این نشریه یک سال پس از تاسیس انجمن اسلامی دانشجویان فعالیت خود را بصورت زیر مجموعه کمیته روابط عمومی آغاز نمود و تا کنون توانسته ایم چهار شماره از نشریه را به چاپ برسانیم.

وی افزود: نشریه پاد تشکل انجمن اسلامی دانشجویان واحد تهران جنوب از پرافتخارترین نشریات تشکل‌های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی است؛ در سال گذشته توانستیم در جشنواره نشریات دانشجویی سراسری تیتر ۹ و ۱۰ در بخش برگزیدگان کشوری، در عنوان‌های: مقالات ویژه (صلح و سلام)، مقالات اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، صنفی، سرمقاله و یادداشت، عکس، طرح داخلی و بخش نشریات برتر منتخب شویم.

صادقیان رمز موفقیت این نشریه را کارگروهی، توجه به کیفیت و تولیدی بودن مطالب، نگارش درست و تمرکز هیأت تحریریه و کمیته روابط عمومی انجمن بر نشریه، دانست.»

حوزه معاونت دانشجویی و فرهنگی واحد، این موفقیت را به ایشان و جامعه فرهنگی دانشگاه تبریک عرض می نماید.

کد خبر: 884400

وب گردی

وب گردی