وزیر کشور: بزرگ ترین مشکل مردم در مناطق زلزله زده اسکان موقت است/باید تلاش کنیم این مسائل رفع و کارها پیش برود

وزیر کشور با بیان اینکه اکنون بزرگ ترین مشکل مردم در مناطق زلزله زده اسکان موقت است، گفت: تمامی دستگاه ها در حال انجام وظیفه هستند و هرچند امکانات گرمایشی و چادر ارائه شده اما کسی که تا دیروز در خانه گرم زندگی می کرد اما اکنون زیر چادر است قطعا ناراحت است و همه ما از این شرایط ناراحت هستیم و باید تلاش کنیم این مسائل رفع و کارها پیش برود.

به گزارش ایسکانیوز، عبدالرضا رحمانی فضلی در پایان جلسه شورای اجتماعی کشور با اشاره به موضوع زلزله کرمانشاه گفت: متولی ساخت مسکن موقت وزارت راه و شهرسازی است که آنها با قرارگاه خاتم الانبیا(ص)قراردادی منعقد کرده اند که قرارگاه خاتم قرار شده روزانه ٤٠٠ کانکس در مناطق مستقر کند بنابر این استقرار این کانکس ها بدلیل نیازمندی به زیرساخت کار مشکلی است اما اینکار در حال انجام است و اکنون تمامی کارخانه های کانکس سازی در ایران در حال فعالیت هستند که روزانه ٤٠٠ کانکس تحویل دهند.

وزیر کشور با اشاره به اینکه این زلزله در ساعت حدود ٢١:٤٨ شب اتفاق افتاد که منجر به عدم استفاده از بالگردها در منطقه برای کمک رسانی شد و از همین رو امکان کمک رسانی هوایی تا صبح وجود نداشت از سوی دیگر جاده ها در زمان اولیه بسته و آب، برق، گاز و مخابرات قطع شده بود گفت: اما ستاد مدیریت بحران در همان زمان اولیه تشکیل شد و تا صبح تمامی روسا و مسئولان دستگاه های اجرایی در وزارت کشور، استان و شهرستان ها بیدار بودند و به کمک مردم و دستگاه های محلی توانستیم تمامی جاده ها را باز کنیم.
وی افزود: همچنین ساعت ٣ صبح نیز اعضای ستاد مدیریت بحران به محل وقوع حادثه اعزام شدند از طرفی دیگر بنده نیز ظهر روز بعد به کرمانشاه رفتم تا کارها را از نزدیک پیگیری کنیم.
وزیر کشور بیان کرد: طبق آمار تا ساعت ٦ بعد از ظهر روز اول حدود ٧ هزار مجروح و مصدوم از مناطق زلزله زده به مراکز درمانی سایر شهرها منتقل شدند و ٥٦ بالگرد در حال کمک رسانی بودند و ٢ هزار و ٧٠٠ نفر از زیر آوارها نجات داده شدند، این رکوردی است که مردم، سمن ها و دستگاه های اجرایی و ... رقم زدند.
رحمانی فضلی گفت: این اقدامات را با سایر زلزله هایی که حدود ٦ ریشتر آمده مقایسه کنید همچنین اکنون بیش از ١٠ روز در شهرهای کالیفرنیا و لس آنجلس آتش سوزی اتفاق افتاده و هنوز نتوانستند آن را خاموش کنند که البته این موضوع در رسانه های داخلی انعکاسی ندارد اما اینجا وقتی مقداری آب زیر چادری جمع شده دوربین برمی دارند و نشان می دهند که چنین اتفاقی افتاده است که البته این امر طبیعی است و باید کمک کنیم تا این مسئله رفع شود.
وی با بیان اینکه در روز نخست زلزله کرمانشاه نیز ٣٥٠ عمل جراحی توسط پزشکان انجام شد تصریح کرد: همچنین در نخستین شب حادثه نیز ٢٥ هزار و روز سوم ٩٠ هزار چادر در مناطق توزیع کردیم که وقتی مردم پای صحنه آمدند دیگر هیچ مشکلی وجود نداشت.
وزیر کشور گفت: دولت حدود هزار میلیارد تومان برای مناطق زلزله زده اعتبار تصویب کرده که تمامی مواردی که دارند هزینه می کنند تخصیص اعتبارات صد در صد است.

705

کد خبر: 884402

وب گردی

وب گردی