امضاء تفاهم‌نامه بین موزه علوم و فناوری ایران و دانشگاه آزاد واحد دماوند

موزه ملی علوم و فناوری و دانشگاه آزاد اسلامی در اولین روز از هیجدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، فناوری و فن بازار تفاهم نامه ای برای همکاری در زمینه های مختلف علمی به مدت 5 سال امضا کردند.


به گزارش ایسکانیوز، هیجدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، فناوری و فن بازار از 22 تا 26 آذر در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی برپاست.
دانشگاه ها، پارک های علم و فناوری مراکز رشد و شرکت های دانش بنیان مستقل و وابسته به این مراکز آخرین دستاوردهای خود را در این نمایشگاه برای علاقمندان به نمایش گذاشته اند.
بر اساس تفاهم نامه موزه‌ ملی علوم و فناوری با دانشگاه آزاد دماوند دو طرف برگزاری کارگاه های مشترک، ایجاد شعبه ای از موزه در بعضی املاک دانشگاه بعد از اخذ مجوز از مراجع ذیصلاح، همکاری در زمینه تاسیس و راه اندازی رشته های عمومی مرتبط و تخصصی میان رشته ای در دانشگاه و استفاده از امکانات و ظرفیت های مشترک از توان فکری، تجربی و کتابخانه ای و مراکز اسناد را در دستور کار قرار می دهند.
همچنین دانشگاه و مراکز تابعه آن در زمینه برگزاری همایش های منطقه ای و ملی، سمینارها و نمایشگاه ها با موضوع های مرتبط در حوزه های موزه همکاری می کنند. ارائه خدمات آموزشی در زمینه های علم و فناوری به صورت حضوری و از راه دور، همکاری و کمک به ساماندهی خانه های علم و فناوری، انتشار نشریات کتاب و نرم افزا و ایجاد و توسعه آرشیو علمی نیز از توانایی های موزه ملی علوم و فناوری است که ذیل توافق های تکمیلی در توافقنامه قید شده اند.
به گزارش ایرنا هیجدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری و فن بازار همزمان با هفته پژوهش (21 تا 27 آذر) برگزار می شود.
روزهای این هفته با عناوین روز پژوهش، فناوری، دانش آموز و مدرسه، پژوهش، فناوری و صنعت، پژوهش فناوری ایده و خلاقیت، پژوهش، فناوری اقتصاد مقاومتی، پژوهش، فناوری و سرمایه ملی، پژوهش فناوری، مهارت و کارآفرینی و پژوهش فناوری، حوزه و دانشگاه نامگذاری شده اند.
جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر روز 27 آذر با حضور رییس جمهوری از دیگر برنامه های این هفته است.

کد خبر: 884411

وب گردی

وب گردی