همه ظرفیت کشور باید برای تسریع در روند اسکان زلزله‌زدگان به کار گرفته شود

معاون اول رییس جمهور با حضور در وزارت کشور آخرین وضعیت روند خدمت رسانی به زلزله زدگان کرمانشاه را تشریح کرد.

به گزارش ایسکانیوز ، اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور عصر امروز (چهارشنبه) با حضور در وزارت کشور در جلسه ستاد مدیریت بحران کشور که برای بررسی آخرین وضعیت روند خدمت رسانی به زلزله زدگان کرمانشاه تشکیل شده بود، شرکت کرد.

جهانگیری در این جلسه با تاکید بر ضرورت سرعت بخشیدن به روند اسکان زلزله زدگان استان کرمانشاه گفت: آنچه اهمیت دارد این است که تمام ظرفیت و امکانات کشور به کار گرفته شود تا برنامه رسیدگی به زلزله زدگان و اسکان آن‌ها به یک نقطه موفقیت تبدیل شود و دغدغه آنان بخصوص در فصل سرما برطرف گردد.

معاون اول رییس جمهور مدیریت و سرعت ساماندهی و کمک رسانی و نجات زلزله زدگان را از اقدامات برجسته و موفق و از افتخارات مدیریتی کشور دانست و افزود: خوشبختانه در نخستین ساعات پس از وقوع زلزله، عملیات آوار بردار، رسیدگی به مجروحین و اسکان موقت مردم با سرعت در دستور کار قرار گرفت و با حضور همه نیرو‌ها و دستگاه‌ها در منطقه، شاهد دستاورد‌های خوبی در این زمینه بودیم.

وی از رسانه‌ها و بخصوص رسانه ملی خواست اقدامات مثبت صورت گرفته در کمک به زلزله زدگان و فراهم کردن اسکان موقت برای آنان را به درستی اطلاع رسانی کنند و از انتشار مطالب خلاف واقع که موجب ایجاد یأس و ناامیدی در جامعه می‌شود بپرهیزند.

جهانگیری همچنین با اشاره به گزارش‌های ارائه شده از سوی رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء در خصوص روند پیشرفت اسکان موقت برای زلزله زدگان خاطر نشان کرد: لازم است که برنامه اسکان موقت با سرعت هرچه بیشتر ادامه پیدا کند تا مردم برای روز‌های آینده که پیش بینی می‌شود هوا سردتر شود دغدغه و نگرانی نداشته باشند.

در این جلسه که وزرای کشور، نیرو، استاندار کرمانشاه، رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء و جانشین فرمانده نیروی انتظامی و رییس ستاد مدیریت بحران کشور و رییس جمعیت هلال احمر نیز حضور داشتند گزارشی از آخرین وضعیت اسکان موقت زلزله زدگان استان کرمانشاه و برنامه ریزی‌های صورت گرفته برای اسکان موقت آنان و نیز ساماندهی کسب و کار مردم در این مناطق ارائه شد.

وزیر کشور، استاندار کرمانشاه، رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء در این جلسه گزارشی از اقدامات صورت گرفته ارائه کردند و اطمینان دادند که برنامه‌های اسکان موقت، اسکان دائم و راه اندازی واحد‌های تولیدی و صنفی در مناطق زلزله زده بدرستی در حال انجام است و حداکثر تلاش برای آسایش مردم در مناطق زلزله زده در دستور کار قرار دارد.

کد خبر: 884429

وب گردی

وب گردی