تصمیم ترامپ واکنشی به پیروزی های ایران بود

وبسایت خبری حریت ترکیه روز چهارشنبه در گزارشی با عنوان "از دمشق تا قدس" گفت تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در به رسمیت شناختن شهر قدس به عنوان پایتخت اسرائیل در واکنش به پیروزی های ایران در منطقه صورت گرفته است.

به گزارش ایسکانیوز، این وب سایت به نقل از گلنور آیبت مشاور سیاست خارجی رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه نوشت اسرائیل در حال از دست دادن میدان در منطقه در برابر ایران است و به خاطر پیروزی های ایران در منطقه احساس فشار و محاصره می کند.

بنا بر این گزارش، آیبت در گفتگو با شبکه تلویزیونی سی ان ان ترک گفته است ترامپ با اعلام تصمیم خود درباره قدس تلاش کرد طناب نجاتی برای رژیم صهیونیستی فراهم کند.

حریت با تاکید بر دگرگون شدن اوضاع منطقه گفت وقتی برنامه سفر ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در یک روز (11 دسامبر) شامل صبحانه در پایگاه نظامی حمیمیم در سوریه، ناهار در قاهره و شام در آنکاراست می شود به اوضاع آشفته کنونی غرب آسیا پی برد.

مشاور سیاست خارجی اردوغان همچنین گفت نبرد سوریه و مساله قدس اشغالی کاملا به هم مرتبط هستند.

آیبت همچنین با اشاره به تصمیم ترامپ برای اعلام یک برنامه جدید سیاست خارجی و امنیتی در هفته آینده گفت این برنامه هیچ تاثیری بر اوضاع منطقه نخواهد داشت و سیاست خارجی را در نهایت ژنرال ها در میدان نبرد مشخص خواهند کرد.

کد خبر: 884438

وب گردی

وب گردی