جزئیات آیین نامه جذب نخبگان در دانشگاه آزاد/ تقویت استارتاپ ها به کمک نخبگان و ظرفیت های محلی

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: پس از موفقیت های فناورانه و پژوهش محور لازم است نخبگان دانشگاه آزاد، به راه اندازی استارتاپ ها بپردازند و در این جهت حمایت شوند.

دکتر بیژن رنجبر در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز گفت؛ دو مرکز پژوهش محور در دانشگاه آزاد وجود دارد که معاونت پژوهشی و پژوهشگاه مرکزی دو قطب فناوری دانشگاه هستند اما موقتا اداره ی پژوهشگاه مرکزی به عهده ی معاونت پژوهشی است و در کنار باشگاه پژوهشگران جوان، دو بالی هستند که برای تحقق و اهداف، در اختیار معاونت پژوهشی قرار دارند.

او خاطر نشان کرد: قصد داریم در راستای پیاده سازی پژوهش ها مرزهای دانش را در پژوهشگاه مرکزی جلو ببریم و در همه ی واحد ها کارهای پژوهشی که توسط اساتید و محققان زیر نظر پژوهشگاه مرکزی انجام می شود باید حمایت شوند تا اساتید برجسته در این حوزه بتوانند در مرزهای دانش حرکت کنند هم چنین دستاوردهای خود را در مجلات با IF بالا به چاپ برسانند.

رنجبر افزود: در بحث های کاربردی وظایف به باشگاه پژوهشگران جوان محول شده است چون این باشگاه بیش از 300 شعبه در کلیه ی واحدهای دانشگاه آزاد دارد و از مسؤل این باشگاه خواستیم دنبال این برنامه باشد که نخبگان محلی را در سراسر استان ها شناسایی کنند و در کنار آن صنعت کسب و کار هر استان را در نظر بگیرند و با شناخت کسب و کارهای محلی، پتانسیل محلی و شناخت این نخبگان محلی بین آن ها ارتباط برقرار کنند.

معاون پژوهش دانشگاه آزاد تصریح کرد: پس از موفقیت های فناورانه و پژوهش محور لازم است نخبگان دانشگاه آزاد، بیشتر به راه اندازی استارتاپ ها بپردازند و در این جهت حمایت شوند و پایان نامه ها و رساله ها را هدایت کنیم که به سمت حل معضلات کشور یا حتی در سطح استانی و محلی حرکت کنند.

رنجبر گفت: در همین جهت و حمایت از نخبگان، آیین نامه ای در حال تنظیم است و در این آیین نامه برنامه های جذب نخبگان شرح داده می شود که دو قسمت دارد یک بخش شناسایی نخبگان دانشگاهی و در بخش دیگر به دنبال آن هستیم که نخبگان بدون مدرک را در استان ها شناسایی کنیم و از پتانسیل آن ها استفاده کنیم.

او ادامه داد: منظور از نخبگان بدون مدرک را بعضی رسانه ها اشتباه تصور کرده بودند و این گونه نیست که ما به آن ها مدرک دانشگاهی بدهیم بلکه افراد نخبه ای هستند که مدرک دانشگاهی ندارند و در حوزه های مختلف مانند تولیدی یا کشاورزی ایده های فناورانه دارند را حمایت می کنیم که کسب و کار استارتاپی تشکیل دهند و این برنامه به باشگاه پژوهشگران جوان ابلاغ شده است.

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد افزود: در بخش حمایت از نخبگان تحصیل کرده برنامه ای تدوین شده است که علاوه بر نخبگان مشغول به تحصیل در دانشگاه آزاد، نخبگان دیگر دانشگاه ها را هم جذب کنیم و یکی از راه های موثر برای جذب نخبگان غیر دانشگاه آزادی، این است که با حفظ رشته ی خود در دانشگاه محل تحصیل، بتوانند رشته ی دومی را در دانشگاه آزاد اسلامی انتخاب کنند و مشغول به تحصیل شوند که این آیین نامه در حال تدوین است و به اطلاع رسانی خواهد شد.

خبرنگار: حمید انصاری

کد خبر: 884441

وب گردی

وب گردی